Spring naar bijdragen

Route maken langs caches


The Labrador

Aanbevolen berichten

Kan iemand mij helpen met het volgende.

Ik wil graag een route maken van de caches die ik heb uitgezocht, die wil ik dan als gpx file op  de fiets navigatie zetten.

Ik heb al van alles geprobeerd, maar krijg de beginpunten van de caches niet op basecamp, kan iemand mij hierin adviseren?

 

Groetjes The Labrador

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Zoals als al vaker gemeld is Garmin niet de beste software bakker van de klas. Ook Basecamp heeft zijn eigenaardigheden. Nu maak ik zelden een route, maar ook mij is het wel opgevallen dat de routes in Basecamp soms een eigen leven leiden voor wat betreft de volgorde van de routepunten/caches.

Even alles op een rij:
- U wilt een route maken langs meerdere tradi's.
- U hebt van alle routepunten een *.gpx bestand gedownload.
- U wilt de route daarna opslaan als *.gpx.
- “…maar krijg de beginpunten van de caches niet op basecamp…” : het probleem is waarschijnlijk dat Basecamp spontaan zijn eigen startpunt kiest.

Voorbereiding:
- Start Basecamp.
- Maak in “mijn verzameling” een nieuwe lijst.
- Selecteer alle *.gpx files en kopieer deze ( sleep deze ) naar de zojuist gemaakt nieuwe lijst. Alle caches worden nu zichtbaar in het vak linksonder.
- Maak eventueel handmatig extra waypoints ( als tussenpunten ) aan in deze lijst aan.

- Er zijn meerdere opties om een route te maken, maar dit is de snelste (?): selecteer alle punten/caches in het vak linksonder ( m.b.v. Ctrl/A ) en klik met rechts op een geselecteerde punt/cache en kies dan de optie “ Route maken….”.
- Dubbelklik ( in het vak linksonder ) op de zojuist gemaakt route. De eigenschappen van de route worden nu zichtbaar.
- Selecteer in de lijst van routepunten/caches het startpunt en gebruik het ‘ up’ icoontje ( in de rechterzijkant van dat vak ), om dit routepunt/cache als eerste in de lijst te zetten.
- Selecteer in de lijst van routepunten/caches het laatste punt en gebruik het ‘down’ icoontje ( in de rechterzijkant van dat vak ), om dit routepunt/cache als laatste in de lijst te zetten.
- Klik op “Optimaliseer” en “Herberekenen”.
- Klik op de bovenste routepunt/cache in de lijst en controleer die op de kaart. Selecteer alle volgende punten/caches en controleer ook deze. Staan ze in de juiste volgorde? Gebruik eventueel de icoontjes in de rechterzijkant om de volgorde aan te passen.
- Herhaal de acties “Optimaliseer” en/of “Herberekenen” en controleer de volgorde.
- Sluit de route m.b.v. 'X'.

- Selecteer de route ( in het vak linksonder ), klik op “Bestand”, “Exporteren”, “Selectie Exporteren” en save de route.

Je kan een gemaakte route eventueel controleren in Basecamp, door deze ( in een nieuwe lijst ) te importeren.


Ps. Ik gebruik Windows 7 en BaseCamp versie 4.6.2

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Linkalovers

Een route maken zoals jij omschreven hebt lukt me nu wel. Alleen krijg ik nog vaak de onlogische uitkomsten, dat moet ik nog zien te verbeteren.

Hartelijk dank voor jou reactie en duidelijke uitleg

Groetjes Tee Labrador

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Graag gedaan. 

Ja, het is soms ff 'knutselen' ( netjes gezegd ) om alles op volgorde te krijgen. Soms lijkt het programma een geheel eigen mening te hebben. Zie het maar als de eerste opdracht van je route.

Soms wil het helpen om een lange route in stukken te knippen.

Ook belangrijk is, dat je de juiste activiteit kiest. 

Maarrrrr, je kan ook een lijstje ( met gc-codes ) op papier maken en dan gewoon stuk voor stuk de gc-code zoeken/selecteren op je gps. Voor korte routes is dit veel makkelijker, sneller en relaxter.

Suc6

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...