Spring naar bijdragen

Sailing 'n caching - Lees een verslag van de tocht in 9 logs!


Aanbevolen berichten

In de eerste twee weken van Juni maakte [b:post_uid2]Team SailAway[/b:post_uid2] een [b:post_uid2]Sailing 'n Caching[/b:post_uid2] tocht langs 8 caches. De tocht werd voornamelijk afgelegd in een zeilboot en voerde door Friesland en over de Waddenzee.

Een uitgebreid en sfeervol verslag van de tocht is te lezen door de achtereenvolgende logs te lezen, te beginnen bij : Ixie's Saga I: No Hint. Aan het eind van iedere log vind je een link naar de pagina van de volgende.

 

Aan het eind van de tocht werd een nieuwe cache geplaatst: [b:post_uid2]Gentleman Slaap![/b:post_uid2]. Deze cache bevindt zich op één van de moeilijkst bereikbare plaatsen van Nederland. We zijn benieuwd wie deze uitdaging aanneemt en als eerste bij deze cache verschijnt!

 

Groeten, Team SailAway

 

[b:post_uid2]Bianca, Marije en Koen.[/b:post_uid2]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Een leuk initiatief, deze kettingbeschrijving van de tocht.

En de tocht zelf is ook al bijzonder, zo met een schip een aantal caches afgaan. Ik ben jaloers!

 

Alleen de titel snap ik niet helemaal. Iets met Sailing & Caching. Maar waar staat " 'n " voor?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk bedacht. Ik heb wel eens zitten denken aan een boei maar die worden elke winter opnieuw geverfd, volgens mij.

Toevallig ben ik er afgelopen week nog vlak langs gekomen op de veerboot. Waarom hebben jullie die kist op Schier niet gedaan? Omdat het tij ongunstig was om de jachthaven te bereiken over die ondieptes? Lastig he?

Ik heb wel eens kanotochten gemaakt naar Terschelling en Schier. Als ik een goede zeekaart kan bemachtigen en eventueel een kanomaatje dan wil ik het proberen.

Een andere optie is een zeilboot van kennissen.

Ik ga hem in ieder geval een keer doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk bedacht. Ik heb wel eens zitten denken aan een boei maar die worden elke winter opnieuw geverfd, volgens mij.

 

Ja, dat is een leuke! Ik ben aan het broeden op een volgende cache waarvoor je een goede voorbereiding vooraf (wat is dat voor gebied? wat moet je doen/hebben om daar te komen?) belangrijk is om op de plaats van de cache te komen. Het bezoeken van een grote lichtboei (b.v. de "E-A 2", midden op het Markermeer) zou daar een leuk onderdeel van kunnen zijn.  :blush:

 

Waarom hebben jullie die kist op Schier niet gedaan? Omdat het tij ongunstig was om de jachthaven te bereiken over die ondieptes? Lastig he?

 

We kwamen net één dag te kort om Schier te bezoeken. In het zelfde tij als we nu vanaf onze cache naar Lauwersoog zijn gevaren - in de avond speerden we met een goede wind en een dikke vloedstroom mee in een uur naar de haven - in dat tij dus, hadden we ook prima naar Schier kunnen varen. Maar de volgende dag hadden we een afspraak in Zoutkamp.

 

Schier heeft inderdaad een spannende havenaanloop. Voor je het weet lig je vlak voor de haven droog op een zandplaat te wachten tot je zes uur later weer drijft. Hoewel het schip waarmee we varen prima rechtop droogvalt, is zes uur toch wel lang, zeker als het weer niet uitnodigd tot wadloopactiviteiten, weet ik uit ervaring. In een kieljacht lig je dan ook nog bijna plat met je schip.   ;)

 

Ik heb wel eens kanotochten gemaakt naar Terschelling en Schier. Als ik een goede zeekaart kan bemachtigen en eventueel een kanomaatje dan wil ik het proberen.

Een andere optie is een zeilboot van kennissen.

Ik ga hem in ieder geval een keer doen.

 

Succes! Wij wachten in spanning af wie de eerste zal zijn. De tocht zal de moeite zeker waard zijn!

 

Koen van Team SailAway

 

PS

Overigens hebben we, dat las je natuurlijk al in de log, het filmbusje van je cache op Vlie vervangen door een pillenpotje met een goedsluitende schroefdop. Volgens mij werd het vochtprobleem voor een groot deel veroorzaakt door het plastic zakje om de cache. De binnenkant van het zakje droogt nauwelijks, waardoor de cache continue in het vocht lag. Die zak hebben we dan ook weggelaten, het groene netje om de cache is gebleven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...