Spring naar bijdragen

voor en nadelen automatisch caches laden 700 serie

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo, 

Ik zit al een tijdje met de gedachte om een andere gps ontvanger te kopen.

Heb nu een Montera ,en ben er toch wel over tespreken.

Maar wat mij heel erg aanspreekt is de mogelijkheid die de 700 serie te bieden heeft.

Nl het kunnen laden van caches via de hotspot van je mobiel.

Heb ook gedacht aan de montana ,ivm met z'n grote, die me aanspreekt.

Weet niet of er in de toekomst ook een Montana ,of een ander toestel nog op het program staat bij Garmin met de mogelijkheid om caches te laden via je mobiel?

De mobiel  heb ik normaal gesproken altijd bij me als we gaan geocachen,vandaar!

Zelf ben ik nogal regelmatig in het buitenland( lees : ik woon in zweden maar ben regelmatig in Nederland),en dan is het makkelijk om ter plaatse je caches te krijgen.

Vooral omdat wij nooit met zekerheid kunnen zeggen waar we ergens zijn als we op bezoek in Nederland komen.

Maar waar natuurlijk een voordeel aan zit ,zit meestal ook wel een nadeel.

Graag zou ik vernemen wat jullie ervan vinden , dus de voor en eventueel de nadelen hiervan.

Ben benieuwd...misschien word de keuze zo wat makkelijker.

Bvd Frans

Geplaatst

Het voordeel heb je zelf al genoemd: spontaan caches in de Oregon zetten zonder deze op de pc aan te hoeven sluiten.

Ik heb wel twee nadelen vernomen:
- Waypoints worden niet meegestuurd. Dus onbruikbaar voor multi's, parkeercoördinaten enzovoorts.
- Caches die al eerder in het toestel zijn gezet (bv. via GSAK, PQ's of lijsten) worden niet geüpdatet.

Geplaatst

Ik heb de Oregon 700 speciaal gekocht vanwege de hierboven genoemde connectiviteit. En ik heb zeker geen spijt van mijn aankoop: ik ga regelmatig op zondag een ritje maken, zonder precies te weten in welk gebied ik terecht ga komen. En dan is het gewoon leuk om ter plekke snel een aantal caches in je gps te kunnen laden. Ook op vakantie lijkt me dat heel handig.

De beide hierboven genoemde nadelen zijn inderdaad van toepassing, maar zijn voor mij persoonlijk minder belangrijk omdat ik v.w.b. multi's e.d. toch sowieso liever de beschrijving op papier bij me heb.

Hoewel ik nu wel tevreden ben met de Oregon 700 zou ik hem toch niet meteen aanraden aan beginnende geocachers, omdat Garmin van dit type naar mijn mening wat te veel een allemans-apparaat heeft gemaakt. M.a.w. een gps voor meerdere doelgroepen: geocachers/hikers/fietsers/klimmers, etc.
Hierdoor kan het apparaat op allerlei manieren ingesteld worden, maar juist door de zeer vele mogelijkheden loop je het risico het overzicht kwijt te raken. Daarnaast vind ik een de plek van een aantal instellingen onlogisch en verwarrend, en sommige bij het geocachen veelgebruikte opties soms ook wat moeilijker vindbaar. Ook aan het steeds weer moeten blokkeren van het touchscreen moest ik wel wennen. Dan vind ik mijn Etrex 20 toch wel een stuk gebruiksvriendelijker.

Maar goed, als je er eenmaal in thuis bent geraakt is het beslist een mooi apparaat.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...