Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Op 19-2-2018 om 10:27 PM zei langzaam:

heb versie 3.90 maar ook dikke vingers want heb nog een keertje gekeken en opnieuw op de knop gedrukt en nu wel een laagje dieper kunnen gaan en gps met glonass aan kunnen zetten. Wel benieuwd wat het doet met de levensduur van je batterijen. Nog meer benieuwd wat het aan nauwkeurigheid gaat opleveren. Zo zie je maar weer soms . . . . . . . . :-)

Er is geen enkele reden om Glonass te gebruiken in ons land. WAAS ook niet. Glonass maakt gebruik van Russische satellieten en dat kan handig zijn wanneer je in een nauwe kloof bent en te weinig GPS satellieten aan de horizon hebt. Maar ik heb ergens gelezen dat Glonass satellieten een grotere afwijking geven dan GPS satellieten. Dus eigenlijk maakt je je GPSr onnauwkeuriger wanneer je gebruik maakt van Glonass.

Geplaatst
Op 13-2-2018 om 8:06 PM zei Ris88:

Hallo allemaal, 

Ik overweeg een Oregon 700 aan te schaffen voor geocachen en hiken, wat is jullie ervaring met dit apparaat? Ik las ergens dat je via de Geocaching Live geen waypoints kunt downloaden, dat lijkt me heel onhandig bij multicaches of mystery caches, klopt het dat dit echt niet kan? Moet dit dan via de pc overgezet worden naar de gps? 

Alvast bedankt, 

Ris

Dit klopt niet. Wanneer je queries maakt, dat krijg je in de toegezonden Zip file twee bestanden. Eén bestand met de caches en een bestand met de additionele waypoints.
Wat wel klopt is dat je deze waypoints niet gekoppeld krijgt aan de cache. Wanneer je er voor kiest naar een waypoint te navigeren wordt het Geocaching active menu verlaten en werkt je GPS alsof je naar een gewone Geoacheloze WP loopt.

Geplaatst
1 uur geleden zei Blade21:

Dit klopt niet. Wanneer je queries maakt, dat krijg je in de toegezonden Zip file twee bestanden. Eén bestand met de caches en een bestand met de additionele waypoints.

Ja, wanneer je queries maakt wel, maar dat is volgens mij niet wat Ris88 bedoelt. De vraag is volgens mij of de additional waypoints (als waypoints) meegestuurd worden worden via GCLive. Dus als je in het veld via bluetooth/smartphone de beschrijving van een multicache binnenhaalt.

Geplaatst

Aha. Ik veronderstel van niet. Maar dat gebruik ik nooit. Voor mij is de O700 een O600 met de hardwarematige problemen opgelost en enkele overbodige nieuwe features die er zijn om de reputatie van Garmin te redden en die de schijn moeten wekken als zou het hier dat het hier om een nieuw toestel gaan. Net als die weer functie waar je niets aan hebt omdat hij het weer laat zien wat reeds geweest is en niet wat komt.

Verder is dit een geweldig toestel. Ik gebruik het al 1,5 jaar over de hele wereld. Voor al de nieuwe stijl verdiend meer lof.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...