Oemoemenoe Geplaatst 23 oktober 2017 Geplaatst 23 oktober 2017 Wie kan mij helpen! In maart een oregon 700 aangeschaft en ook geocaches erin geladen op verschillende manieren. Via Geocaching Live Bluetooth en wifi en ook via GSAK. Nu weet ik er bijvoorbeeld een geocache is gearchiveerd, ik een geocache heb gevonden, maar niet met mijn Oregon, of wil ik de laatste logs zien. In deze gevallen staat resp. de cache er nog in, de cache op niet gevonden en de laatste logs dateren van maart. Ik wil dat dus graag updaten en liefst ook als ik bezig ben in het veld via Geocaching Live. Mij lukt het niet om te updaten, maar wel om nieuwe caches binnen te halen. Wie weet wat ik fout doe of vergeet te doen? Alvast bedankt voor jullie hulp.
Janivanda Geplaatst 25 oktober 2017 Geplaatst 25 oktober 2017 Ik begrijp je vraag niet helemaal. Wil je een cache loggen op je Garmin Oregon 700? Kies dan de betreffende geocache en kies "Ga". Kies dan het menu "Geocaching" | "Leg vast" en selecteer "Gevonden". De gekozen geocache wordt dan gelogd op je Garmin Oregon.
Oemoemenoe Geplaatst 25 oktober 2017 Auteur Geplaatst 25 oktober 2017 Bedankt voor je reactie. Ik bedoel eigenlijk dat als ik caches is mijn oregon heb geladen, ik met geocahing live niet de caches nogmaals kan inladen zodat de nieuwste logs erin staan of dat de cache offline is. Het lijkt alsof hij hem wel laadt, maar de oude informatie blijft erin staan. Een cache die ik nog niet in de Oregon heb staan komt er wel gewoon in te staan. Nu dacht ik om de cache dan te deleten en opnieuw te laden, maar je kan vreemd genoeg ook geen caches wissen. Nu heb ik wifi en bluettoth maar heb ik dus nog steeds niet de meest recente informatie als ik ze maanden geleden al in de oregon heb geladen.
StefandD Geplaatst 26 oktober 2017 Geplaatst 26 oktober 2017 Begrijp ik het goed dat je die cache via GSAK op je toestel gezet? Waarschijnlijk een (deel van een) database naar één groot gpx- of ggz-bestand? Daarna heb je via Geocaching Live die cache geprobeerd te verversen. Er komt dan een losse gpx-bestand op je toestel met die ene cache er in. Dat resulteert dus dat dezelfde cache twee keer op je toestel voorkomt. Dat is niet goed en de resultaten zijn onvoorspelbaar. Soms wordt een van de twee genegeerd (wat in jouw geval gebeurt) en soms zie je de cache zelfs helemaal niet meer terug.
Oemoemenoe Geplaatst 27 oktober 2017 Auteur Geplaatst 27 oktober 2017 Bedankt voor de uitleg. Ik snap in ieder geval nu hoe het komt. Heeft iemand een praktische oplossing die ik kan toepassen als ik ‘in het veld’ sta? Misschien in plaats van namen op gc-code zetten en dan proberen via geocaching live te laden bijvoorbeeld. Dit laatste zal ik zelf even uitproberen.
Aanbevolen berichten