geofinder_80 Geplaatst 11 mei 2017 Geplaatst 11 mei 2017 Hallo, wie is er bekend met vexillologie? Dit is de presentatie van coordinaten met behulp van vlaggen. Voor een uitgebreide uitleg, kijk op http://zebratigerfish.blogspot.nl/2015/04/latitude-and-longitude-flag-code-for.html Ik vraag me af of dit een officieel erkende manier is voor het weergeven van coordinaten. Dan zou ik zoiets in een geocache kunnen verwerken. Als iemand dit herkend, in welke situatie worden deze vlaggen gebruikt? Alvast bedankt voor jullie reactie. Geofinder_80
Heracross Geplaatst 11 mei 2017 Geplaatst 11 mei 2017 natuurlijk kan dat. Bij een mystery of een fieldpuzzle
geofinder_80 Geplaatst 12 mei 2017 Auteur Geplaatst 12 mei 2017 Ik kan er namelijk zo weinig over vinden op internet. Misschien dat dit een coderingsysteem is wat door iemand is bedacht, maar verder totaal onbekend is.
de kikkers Geplaatst 12 mei 2017 Geplaatst 12 mei 2017 Hallo geofinder_80: welkom op het forum Ik ben het met Heracross eens. Natuurlijk kan je vexillologie gebruiken bij het maken van een cache. Zo hebben wij weleens semafoorvlaggen gebruikt als aanwijzing. Ik denk, dat je het wilt gaan toepassen bij het maken van een eigen cache. Misschien is het dan verstandig om vaardigheden te gebruiken waar je al bekend mee bent, Groetjes van Kikkertje
Pentagram Geplaatst 12 mei 2017 Geplaatst 12 mei 2017 Als ik een rijtje kleurtjes zie, denk ik in eerste instantie aan de kleurcodes van weerstanden. Die lijken er verdomd veel op, maar dus net een iets andere volgorde. Cache wordt daarmee lastiger op te lossen en dat is iets waar je dus rekening mee moet houden. Wil je bewust die verwarring aan gaan? Mag uiteraard, maar dan zul je veel vragen gaan krijgen. Groetjes Spirit
geofinder_80 Geplaatst 12 mei 2017 Auteur Geplaatst 12 mei 2017 Ik heb al een aantal multi's en mysteries gemaakt dus die ervaring heb ik wel. Ik vind het alleen vreemd dat ik behalve bovenstaand blog niks kan vinden over dit soort vlaggen.
Eftelaar Geplaatst 12 mei 2017 Geplaatst 12 mei 2017 Even een mailtje sturen naar de blogger? Ik neem aan dat hij zelf weet waar hij deze info vandaan heeft gehaald...
PnavE_81 Geplaatst 12 mei 2017 Geplaatst 12 mei 2017 ik zie op diezelfde website ook bijvoorbeeld dit: http://zebratigerfish.blogspot.nl/2015/04/right-ascension-declination-flag-for.html ik zou bijna zeggen dat het een hele entousiaste vlag liefhebber is die zelf bedenkt wat je allemaal met vlaggen kunt doen... je kunt je ook afvragen wat het practisch nut hiervan is (buiten de liefhebberij)...als je wilt doorgeven aan iemand dat hij ergens naartoe moet, moet je dan eerst met naald en draad de juiste vlag in elkaar gaan zitten naaien zodat je die daarna kunt zwaaien en hij dan van een afstandje kan aflezen waar hij naar toe moet.
geofinder_80 Geplaatst 12 mei 2017 Auteur Geplaatst 12 mei 2017 Ja, dit was ook mijn gedachten eigenlijk. Ik zal eens een mail sturen. Bedankt voor de tip Geofinder_80
geofinder_80 Geplaatst 16 mei 2017 Auteur Geplaatst 16 mei 2017 Ik heb inmiddels antwoord gekregen van de schrijver van het blog: At the moment it is only on my blog. Funny, as you ask. I'm in the process of getting them published at the next International Congress of Vexillology, which is to be held in London this summer. So very soon, they will have official professional recognition by the flag people. And I will be making some modifications.Thanks for the interest. I know after publication, they will send out copies of my work with the ISBN numbers. But that can take time, sometimes months. At the very latest, it may be a year before all the editing is done, but recognition will come this summer at ICV 27.Thanks for you interest, Nog even geduld dus....
Aanbevolen berichten