Spring naar bijdragen

Fortuna GPSmart up/download


Gast scatter

Aanbevolen berichten

Gast scatter

Fortuna GPSmart BT is costing some EUR160,- now, and with Firmware 2.26 it's actually working quite well.

 

Next up, obviously is to find some way to up/download marks, (route)waypoints, and (route)trackpoints. Keying in such information at the Fortuna itself is a VERY labourous task. FortunaSync SEEMS to offer part of a solution, as it able to download and upload a memory dump. The current version V1.0 Beta 3/05,04 is VERY immature however.

Even after finding an ‘acceptable’ input format for marks (many many crashes with runtime/ overflow) the upload gives a different result on Fortuna display from the PC.

So somewhere in the upload, things are mixed up again.

FortunaSync is hampered in any case, because it has no way to output the data in any re-usable format (Other than the standard memory dump in READFILE.FEC )

 

However, given the Sirf Demo.exe and SirfFlashCL.exe we SHOULD be able to go around these problems. Now, I’m looking for someone to write a conversion utility between (hex)memory dump and a ‘regular’ text file (e.g. Ozi .wpt .rt2 .plt ). It shouldn’t be all that hard, but I’ve gone quite rusty on the programming end, especially in an attempt to do it at a PocketPC level.

 

I’m hesitant to start this up myself, but perhaps a few enthousiasts can team up to create some form of waypoint (etc) up/download facility for the Fortuna GPSmart.

 

Best would be of course, that the people at Fortuna would be doing such themselves. Given the (lack of) quality in programming (Fortuna Demo, FortunaSync ) and the ‘signals’ through the email forums that Fortuna is not actually working on this does not give me much hope on that end.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Huh? Verkeerde forum? Ik heb het idee dat ik hier een stukje handleiding lees van een van de slechste, waardeloze en lelijkste GPSr's die ik ooit gehad heb.

 

GRTZ

 

Kruimeldief :lol:Dei Franzoosn vertikn het ook aoltied om ook maor een poging te daon een mondje over de gruppe te praotn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast scatter

:cry: Een beetje goedkope reaktie. Dit IS toch het s/w forum ?!

 

De Fortuna GPSmart BT is functioneel en werkt prima, is niet te duur, en doet gewoon alles wat er op de doos staat.

 

:thumbup: Die reaktie zul je dus nader uit moeten leggen. Het lijkt erop alsof JIJ wilt gaan bepalen wat er wel of niet op het forum gevraagd mag worden ?! Met zo'n reaktie voelen nieuwkomers zich wel thuis --- maar niet heus.

Ik had de tekst in het engels laten staan, omdat ik die ook op een ander forum had gebruikt.

 

Met de nieuwe Firmware, en een door de fabrikant uitgebrachtte BETA versie van FortunaSync WORDT het ook mogelijk om up/download te doen, maar dat is nu nog onhandig geregeld.

 

De vraag is of er iemand bezig is/wil gaan om met de memory dump als uitgangspunt, een beter programma voor het uitwisselen van info met de GPS te maken.

 

Scatter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Pagliacci
;) Die reaktie zul je dus nader uit moeten leggen. Het lijkt erop alsof JIJ wilt gaan bepalen wat er wel of niet op het forum gevraagd mag worden ?! Met zo'n reaktie voelen nieuwkomers zich wel thuis --- maar niet heus.

:thumbup: Sorry jongens, maar ik vind nammelijk ook dat er best wel vaak HARD gereageerd wordt.

 

Ik weet niet precies wat de vraag nu is. Ik kende het apparaat niet eens. Het ziet er aardig uit. Ik vond dit over de gps.

 

Het staar er zo dichtbij.... :cry:

 

De vraag is of er iemand bezig is/wil gaan om met de memory dump als uitgangspunt, een beter programma voor het uitwisselen van info met de GPS te maken.

 

:D Blijft toch handig zo'n forum

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mmm, aai em not soo goet in inglies.

 

Als het bericht nu eens wat duidelijker en in het nederlands was gesteld en niet met copy/paste uit een ander forum/webpage. Wellicht dat het dan ook andere reacties had gegeven.. Begin nog eens te lezen van bovenaf aan; het is net reclame in mijn ogen. En waarom een heel verhaal als het ook in drie regels kon??! Ik las het bericht als een stuk reclame wat linea-recta zo het forum ingezet was. Rauw op het dak, zeg maar. Ik denk dat meerderen dat gedaan hebben.

 

Enfin, ik kan (en wil) niet op Windoos programmeren (kan wel, trouwens), dus succes.

 

Hard op het forum, ja, dat valt me ook wel eens op. Maar communiceren via dit medium is sowieso niet makkelijk; je mist het non-verbale stuk en de toon van een bericht. En dan helpen die smilies je ook niet.

 

Als ik schrijf: Tjees, wat een eikel. Dan weet jij echt niet wie, hoe of wat ik bedoel. Toch??! Sorry, volledig off-topic...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hehehehehe, tja hard? Definieer hard. Een baksteen is harder. Ik vind het niet hard hier.

Ik las gewoon een stuk reclame inclusief de prijs etc, voor een van de slechtste GPSen die ik ooit gehad heb.

Ik denk dat de reactie van scatter aan mij bedoeld is, ook al kan ik dat nergens uit opmaken.

 

Het verbaasd me dat de man/vrouw ineens Nederlands kan schrijven.

 

Daarom vooral had ik het over een verkeerde forum. Ik ben toch echt op .nl en niet op .com

 

Je moet toch al een aardige snob zijn om als Nederlander in het Engels gaan zitten carambalen op een Nederlands(talig) forum.

 

Uit mijn oneliner kon je al opmaken dat ik het niet zo op heb met buitenlandsgeleuter hier.

 

Vertaal dan eerst het bericht. Nogmaals, evenals HH zag ik het ook als reclame en kon er eigenlijk geen vraag in ontdekken.

 

En wat mijn oordeel betreft over de fortuna. Ik heb het ding 4 maanden in gebruik gehad en was blij dat ik het voor de helft van de prijs kwijt kon.

 

Het enige voordeel dat ik kon ontdekken was dat het ding en eeen display en BT had. Verder is het:

 

te plastic-achtig

Heel erg gebruikersonvriendelijk

Zeer slechte ontvangst

Display met te weinig pixels en lijkt gewoon niet

Slechte toetsen, inclusief de bediening

Niet waterdicht

drijft niet, zinkt echt direct

USBaansluiting is slecht

zeer slechte data-overdracht tussen GPS en PC (not)

 

 

Het is niet alleen een zeer goedkope GPS, maar ziet er ook zo uit en werkt idem.

 

 

Van de 5 GPSen die ik gehad heb is dit echt de allerverschrikkelijkste en slechte apparaat die ik gehad heb.

 

Het is toch belachelijk dat als ik een Etrex venture, een GPSmap 76S en een Furtuna naast elkaar leg, de eerste 7 sattelieten ontvangt, de 2e op 9 zit en de fortuna op 3.

 

Het is me met de Fortuna niet gelukt een cache te vinden. Geen signaal of teveel afwijking. Pakte ik daarna de Venture of een andere GPS dan kon ik weer verder gaan.

 

De Fortuna in die paar maanden een keer omgeruild bij de leverancier en ook de 2e was gelijk aan de eerste.

 

Idem voor het BT gedeelte. Ook aan een PDA met OziCE, TomTom en ander GPS siftware, het ding deed niet wat het moest doen.

 

Rotzooi dus. En dat het rotzooi is, mag ik dus niet schrijven?

 

Nou goed dan, veel plezier met je geavenceerde toestel. :thumbup:

 

Enneh, ik MOET niets uitleggen Scatter, maar heb het toch gedaan en hoop dat het je nu duidelijk is. Anders wil ik het nog wel eens herhalen in het Engels.

 

The Fortuna Bluetooth GPS is the worst GPSr, I have seen and worked with. It looks like shit, it works like shit. It is a cheap product, but that is not an excuse for his terrible look and behavior.

 

Ik hoop dat je het nu begrijpt en anders volgt er nog een Spaanse en/of Russische vertaling.

 

GRTZ

 

Kruimeldief :cry:Als je niets gewoon bent dan is het al hard als iemand tegen je spreekt, laat staan dat men je aanspreekt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...