Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo ,

Ik ben net begonnen met deze leuke hobby,dus een beginneling!

Ik heb een GPS van Garmin gekocht,type eTrex 20.

Mijn vraag is dan ook,wat de beste instellingen zijn voor Geocaching.

De bedoeling is zowel met de auto als op de fiets dit te doen.

Ik heb de gebruiksaanwijzing al door gespit,maar voor mij zijn er als beginneling nog diverse

vragen.

Ik hoop dan ook d.m.v. dit forum een beetje wegwijs te worden.

Alvast mijn dank,

Le-Boot.

Geplaatst

Dag Le-Boot, welkom op het forum.

Wat heel erg belangrijk is voor het geocachen, is dat je de graden notatie ingesteld hebt op ddºmm.mmm' en dat het Kaartdatum ingesteld staat op WGS84. Gewoon omdat dat is afgesproken.

Geplaatst

Dag Peetee,

Bedankt voor de reaktie.

Deze gradennotatie heb ik al ingevoerd.

Als beginneling loop je tegen verschillende dingen aan,waar de gebruiksaanwijzing erg beperkt in is.

Zo geeft mijn eTrex20 afkortingen aan zoals Stel stnd.opn,in ?

In de gegevensvelden heb ik ingevoerd GPS-nauwkeurigheid en afstand tot bestemming, is dit nuttig

voor Geocaching?

Verder heb ik al enkele keren gelezen over het nulpunt,en hoe wordt dit dan op de GPS aan gegeven?

Zoals je leest,ben ik nog een leek op dit gebied, maar het lijkt me erg leuk om met deze hobby te beginnen.

Gr. Le-Boot.

Geplaatst

Ja, het is natuurlijk ook een heel leuke hobby. :rolleyes:

Ik gebruik zelf ook een Etrex 20 en die bevalt me nog steeds prima. Als gegevensvelden heb ik zelf de tripteller en de afstand tot de bestemming ingesteld. De eerste om te kijken hoever ik die dag al gewandeld heb, en de afstand tot bestemming natuurlijk om te kunnen zien hoever het nog is tot het tussenpunt of de cache,

Navigeren doe ik eigenlijk altijd op de kaart, omdat je dan het beste de meest gunstige route kunt bepalen. De zoekpijl gebruik ik wel eens, maar bijna nooit.

Met het nulpunt wordt gewoon het doel bedoeld, ofwel de plek waarop de gps aangeeft dat het tussenpunt of de cache bereikt is. De gps geeft praktisch nooit precies 0 meter aan, maar vaak 1-3 meter afstand. Vaak hoor je op een meter of 5-10 vanaf het nulpunt een pieptoontje ten teken dat je er bijna bent.

• Top! 2
  • 4 months later...
Geplaatst

Dag,

Ik heb gebruik mijn Garmin eTrex 20e al een poosje en deze bevalt heel goed.

De basisinstelllingen heb gedaan zoals in het volgende filmpje (ong. 30 minuten) wordt uitgelegd. https://youtu.be/-xoPS7_GoMw

En aldoende pas je af en toe eens wat aan.

Vandaag heb ik de optie afstand i.c.m. graden uitgezocht. Staat ook ergens op dit forum besproken.

Succes Johan.

Geplaatst

Ik heb een boekje besteld bij bol.com. Is erg handig geweest om mijn nieuwe garmin in te stellen, maar ook voor nog veel meer:

GPS wijzer - alles wat jij wilt weten over je Garmin outdoor gps en BaseCamp. Van Foeke Jan Reitsma en Joost Verbeek.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...