Spring naar bijdragen

Oregon 600


team Geomar

Aanbevolen berichten

oregon 600/geocaching

icon_post_target.gifdoor team Geomar » 20 aug 2016 12:36

Ik heb het volgende probleem met de Oregon 600.

We zijn gaan geocachen in Duinkerke, een verplaatsing van pakweg 200 km in vogelvlucht voor ons. Ter plaatse verschenen er geen geocaches in mijn lijst maar wel op de kaart, vervelend natuurlijk! Op het verzoek pas parameters aan gekeken maar die stonden allemaal goed en voor zeker te zijn deze ingesteld op 'Toon alles'

Terug thuis gekomen weer gaan geocachen en dan zie ik de lijst wel.

Deze week naar Breda geweest ( 70 km) en alweer de melding " pas parameters aan" icon_sad.gif . Dezelfde dag naar Gilze ( 60 km) en alles werkt weer normaal icon_rolleyes.gif .

Heeft iemand een idee van het probleem?

Alvast bedankt voor een reactie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Beste team Geomar. Ik heb zelf de Oregon 650. Ik heb af en toe hetzelfde fenomeen. Dan is de lijst met geocaches leeg met de melding dat er geen geocaches zijn. Even de gpsr uit en aan zetten en alles werkt weer. Blijft natuurlijk wel vreemd. Ik gebruik nu firmware 5.0. Maar ook bij eerdere firmware versies was dit het geval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ondanks de onvolkomenheden blijft het een heel fijn apparaat. Werkt snel, goed scherm en je kunt er duizenden geocaches in zetten met een PQ. Ook met de touch screen werkt het lekker vlot om waypoints aan te maken en te bewerken. Het gaat vele dagen goed en soms een keer een dag dat ie wat kuren vertoond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb mijn scherm minder gevoelig gezet en blokkeer telkens, sindsdien bijna geen problemen meer. Ah, ja: eenmaal zonder te weten hoe: de filtering ingezet... Weet ik nu ook dat ik dat moet nazien bij problemen. Vroeger moest ik af en toe zelfs de batterijen eruit nemen om het toestel terug OK te krijgen. Toch blijft dit een fantastisch toestel. Als ik ver van huis ben dan neem ik een laptop mee om in geval van nood even de GPS aan te sluiten en na te zien.

Nog iets: heb altijd een smartphone bij, ik vertrouw de elektronica nooit. (nochtans mijn beroep geweest...)

Ooit gehoord van iemand: even een powerbank aansluiten kan ook helpen (zelf nog niet gedaan - wel al op gewerkt omdat de batterijen leeg liepen en ik de GPS onder spanning wou houden)

bewerkt door gblanchaert
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...