Whinney Geplaatst 18 mei 2016 Geplaatst 18 mei 2016 Na ruim twee jaar met mijn mobiel te hebben gegeocached, toch maar es een Garmin aangeschaft. Maar ik krijg een aantal dingen nog niet voor elkaar: Hoe kan ik dit apparaat aan mijn bestaande geocaching-account koppelen? En als ik de lijst met caches open, zie ik daar bijna alleen maar tradi's. Terwijl ik weet dat er in mijn buurt ook mysteries en multi's zitten.... Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen? (of misschien een link daar een of meer draadjes... heb deze zelf niet kunnen vinden...)
Linkalovers Geplaatst 18 mei 2016 Geplaatst 18 mei 2016 (bewerkt) ......Hoe kan ik dit apparaat aan mijn bestaande geocaching-account koppelen? ......En als ik de lijst met caches open, zie ik daar bijna alleen maar tradi's....... 1 - Volgens mij is het helemaal niet nodig om je gps aan een account ( of aan wat dan ook ) te koppelen 2 - Sommige gps'sen hebben standaard een aantal caches 'geïnstalleerd', maar daar heb je eigenlijk niets aan, omdat de data vaak achterhaald is. Eigenlijk is het meer een verkoop/broodje-aap verhaal. De zogenaamde 250.000 caches op mijn 64s heb ik gelijk verwijderd en daarna zelf een aantal erop gezet. Heb je al eens een cache ( multi ) op je gps gezet? Als je vragen hebt over hoe caches op je gps te zetten, is het handig te weten welke versie Windows/Mac je hebt en welke Internet browsers geïnstalleerd zijn. 18 mei 2016 bewerkt door Linkalovers
StefandD Geplaatst 19 mei 2016 Geplaatst 19 mei 2016 1. Vroeger kon je inderdaad een apparaat opgeven. Dit had echter totaal geen toegevoegde waarde - de website deed er helemaal niets mee - en is er een paar jaar geleden uitgehaald. Een tijdje kon je een (extra) maand premium lidmaatschap krijgen als je een nieuw toestel registreerde, maar ook dat is vorig jaar gestopt. 2. Die voorgeïnstalleerde caches kan je inderdaad beter verwijderen. Dat kan je doen door je eTrex aan je computer te koppelen en de inhoud van de map \Garmin\GGZ\ te verwijderen. Maar maak eerst eens een back-up van je toestel met JaVaWa Device Manager om problemen in de toekomst te voorkomen.
Whinney Geplaatst 25 mei 2016 Auteur Geplaatst 25 mei 2016 Bedankt voor jullie antwoorden! Ben intussen weer een stukje wijzer geworden! Heb intussen ook ontdekt hoe ik afzonderlijke caches eraf kan knikkeren... Maar dan nog een ander vraagje: is het mogelijk om een pocketquery of bladwijzerlijst in een keer naar je gps te sturen? Het is me (vanuit een pocket query) alleen nog maar gelukt om ze een voor een er op te zetten.... Het lijkt me dat er een snellere manier moet zijn....
StefandD Geplaatst 25 mei 2016 Geplaatst 25 mei 2016 (bewerkt) Als je ze een voor een doet, gebruik je niet de pocket query maar de preview er van. De pocket query zelf wordt aangemaakt en komt beschikbaar bij je te downloaden pocket queries. Als je als weekdag van aanmaak vandaag hebt gekozen komt de pq komt meestal een paar minuten na het versturen beschikbaar en krijg je een mailtje als deze is aangemaakt. Als je geen dag hebt gekozen wordt de pq ook niet aangemaakt en krijg je alleen de preview te zien. Daarna is het een kwestie van downloaden, uitpakken en de twee uitgepakte gpx-bestanden op je gps zetten. Een bladwijzerlijst kan je omzetten naar een pq door onderaan de pagina op Create Pocket Query te klikken. 25 mei 2016 bewerkt door StefandD
Aanbevolen berichten