speurvuur Geplaatst 9 mei 2016 Geplaatst 9 mei 2016 Hallo, Ik heb een vraag over Garmin GPSMAP profiel configuratie in het menu. Als ik de volgende video bekijk: dan zie je dat hij bij 'kaart' datavelden aanpast die gekoppeld zijn aan een profiel. Dus bijvoorbeeld als je de optie 'kaart' in het hoofdmenu kiest zie je in het Geocache profiel een kompas bovenin en bij het profile Hiking heeft hij 2 data velden bovein staan. Je kunt dus afhankelijk van het gekozen profiel verschillende menu opties met andere specifieke datavelden configureren. Dit werkt bij mij niet. Als ik exact de instructies op volg dan blijkt dat in mijn geval de datavelden in de optie 'kaart' in het hoofdmenu voor alle profielen gelijk is. M.a.w. als ik in profiel Geocaching in menuoptie 'kaart' een kompas bovenin zet, dan staat dat in een ander profiel er ook in. Vise versa idem ditto. Het enige wat ik per profiel uniek kan maken is de kleur van de menu's. Zo heeft de profiel-functie voor mij totaal geen nut. Herkent iemand dit? En weet iemand hier een oplossing voor? Alvast bedankt.
Linkalovers Geplaatst 9 mei 2016 Geplaatst 9 mei 2016 (bewerkt) Misschien één ( of meer ) corrupte profile(s) die e.e.a. verzieken? Deze staan in [Drive]:\Garmin\Profiles\xxxxxx.Gpf Als je een backup van je Gps hebt, kan je misschien dit proberen: - maak een extra backup ( = kopieer files ) van je huidige profiles - Kopieer de originele profiles over de huidige files. - Zet je Gps ( voor de zekerheid ) uit & weer aan en test. Ps. Ik gebruik 2 profiles: Auto en Geoaching ( verschil is o.a. auto/topo kaart, wel/geen geluid, wijze van route, ander lint, ... ) 9 mei 2016 bewerkt door Linkalovers
speurvuur Geplaatst 10 mei 2016 Auteur Geplaatst 10 mei 2016 Vreemd genoeg is het probleem na het rebooten icm aansluiten op PC verholpen. Het rare is dat ik dat al eerder had gedaan en toen hielp het niet.Maar goed om te weten waar deze settings opgeslagen zijn. Bedankt!
Aanbevolen berichten