CeilingCat Geplaatst 27 februari 2016 Geplaatst 27 februari 2016 (bewerkt) Vandaag ben ik voor het eerst sinds tijden weer eens een dagje wezen geocachen, met een Oregon 600. Ik heb wat vragen: 1. Je positie zoals zichtbaar op de unit loopt duidelijk achter bij waar je in het landschap bent (goed zichtbaar als je bijvoorbeeld een zijweg of zo passeert). Dat is met name vervelend bij het aanrijden op een cache: meestal stop ik pas 30-40m te ver, en mag dus een stukje teruglopen. Is hier wat aan te doen? Zou een nieuwe firmware (ik draai nog altijd 3.80) iets helpen of maakt het allemaal niets uit? 2. Is updaten van 3.80 (die redelijk stabiel werkt) naar de nieuwste (4.80) aan te raden, of krijg je er gratis en voor niets allerlei nieuwe problemen bij? 3. Is het mogelijk de boot-snelheid van de unit te verbeteren? Hij lijkt voor elke kaart die nu of vroeger(!) geinstalleerd is geweest een melding te willen doen, en aangezien ik regelmatig nieuwe openstreetmap kaarten erop zet duurt het inmiddels behoorlijk lang voor ik daadwerkelijk wat kan doen... Kan ik de copyrightmeldingen voor verwijderde kaarten tenminste weghalen? 4. Als ik de unit aan de PC koppel dan krijg ik deze foutmelding: "There was a problem communicating with the Garmin device." "There was a problem communicating with Oregon 600 (Unit xxxx)(G:) An error occurred while reading the following file(s): Garmin/GPX/1.gpx" Wat kan ik hieraan doen? 27 februari 2016 bewerkt door CeilingCat
thex Geplaatst 28 februari 2016 Geplaatst 28 februari 2016 Puntje 1: op FB is hier wat discussie over geweest maar bleek ik de enige die dit constateert. Zijn geocachers niet precies of kritisch genoeg, of vind iedereen dat het wel zo goed is. Geen idee. Anyhow: de overshoot is ook op de probleempagina's van de 600 gemeld (zie wiki), dus meer mensen zien of ervaren dit probleem. Ik iig wel bij het lopen. Garmin doet er niets aan. Overigens zijn er soms ook gps-series in de omloop met andere gps ontvangers. Puntje 2: ik begrijp je angst. Ook om die reden doe ik als er geen expliciete belofte is van openstaande issues die op https://garminoregon6xx.wikispaces.com/ wiki staat en echt opgelost is (en de overshoot is daar iig 1 van), ook niets aan. Geen idee dus. De laatste releases zijn geen belangrijke punten opgelost. Puntje 3: De weggewerkte kaarten herken ik niet. Ding start redelijk snel op, loopt soms bij opstart vast, maar als je oude gegevens verwijderd (SD kaart en memory) komt de Oregon hier niet op terug is mijn ervaring. Nooit waargenomen.Puntje 4: Probleem ken ik niet, wel dat de gps op sommige usb poorten (windows 7) stavast niet herkend wordt. Specificeer even wat je hebt draaien (OS) en wat je precies doet. Kan natuurlijk een OS probleem zijn. Mijn samenvatting na 2 jaar werken met deze machine in vergelijk met o.a. de 60csx: niet 100% stabiel, eigenzinnig, niet perfect, maar niet erg genoeg om niet aan te schaffen, Wel een sexy ontvanger met aantrekkelijke aanpassingen aan menu.
CeilingCat Geplaatst 29 februari 2016 Auteur Geplaatst 29 februari 2016 Welke FB pagina is dat waarop die discussies plaatsvinden? Ik snap waarom het gebeurt (de unit middelt over de laatste paar metingen) maar de extra stabiliteit die je zo krijgt weegt wat mij betreft niet op tegen het nadeel van dat je een 20m of zo achterloopt op waar je bent... En natuurlijk, ik kan wel iets van 20m voor de cache stoppen, maar het maakt het allemaal niet makkelijker. Puntje 4 heb ik inmiddels weten op te lossen: ik heb in de bestanden van de GPS zelf gekeken via de drive letter, en het genoemde bestand gewoon verwijderd. Daarna kreeg ik in elk geval geen foutmeldingen meer.
Aanbevolen berichten