Spring naar bijdragen

Gsak Exportern Cache's Naar Garmin 64S


pa3dgg

Aanbevolen berichten

Wanneer ik een filter maak, met caches waar ik in geïnteresseerd ben, blijven er altijd nog wel een paar duizend over.

Dan klik ik er bij Users flag een paar aan en exporteer dan de GGZ file naar mijn Garmin 64s.

Verder geef ik bij de macro Garmin GPSMAP 64s export aan, dat ik vijf caches wil exporteren.

Ik krijg dan niet de vijf bij Users flag aangevinkte caches te zien, maar de eerste vijf van mijn GSAK database. Wat zou ik hier fout doen?

Verder staan er als ik op mijn Garmin kijk oude logs in plaats van b.v. de laatste vijf.

Ook dit begrijp ik niet.

 

Overigens als je een jaar of tien met de 60Csx hebt gewerkt, lijkt de 64s wel een drama.

Al die verschillende menu's die niet logische lijken.

En een groot gemis vind ik, dat als je een track "spoor" na rijdt, dat je dan niet meer kan aflezen

op welke afstand de volgende meting "kruimel"is.

 

Gr. Arie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als je alleen de caches met de userflag wilt exporteren, dan moet je in GSAK een filter maken zodat je alleen die caches ziet. De macro zal namelijk altijd gewoon alles wat in de huidige filter zit (wat dus getoond wordt in de lijst op het scherm) exporteren.

Met het aantal dat je opgeeft in de exportmacro geef je aan dat je alleen de eerste x caches die getoond zijn wilt exporteren.

Dat is bv handig voor de standaard 'in de buurt' export, zodat je niet zelf een filter hoeft te maken voor de eerste 1000 caches.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke Kalkendotters, bedankt. Ik ben er ook eigenlijk nooit mee bezig en dan heb je een andere gps, dan wil ik

ook weten hoe het ongeveer werkt.

Ik denk nu ook te weten waarom ik oude logs op mijn 64 s zag. Ik had caches gevraagd van een jaar of zes terug.

Die had ik allang niet meer in GSAK geupdate. Dat zag ik in eerste instantie net, omdat ik de caches in mijn url zag.

Nu veel zoeken, zag ik dat mijn laatste "last gpx" al een paar jaar oud was.

 

Ben nu GSAK weer helemaal up to date aan het maken, maar ik mag maar 10 pq per dag binnen halen en heb er een stuk of 50 ;-)

Nederland en wat vakantie landen.

 

Om een filter te maken, zodat ik bepaalde caches kan downloaden, waar moet ik dan zoeken?

Ik weet dus wel, hoe ik b.v. bepaalde soorten caches kan uitsluiten, Moet ik in datzelfde "set filter" zoeken?

 

Gr. Arie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik neem aan dat je met downloaden bedoeld het versturen naar de GPS

Via 'zoeken', 'filtering..' kun je in GSAK een uitgebreide filter maken op bijna alles wat erin staat: cachetype, plaatsingsdatum, provincie, etc

 

Naast de Pocketquery's kun je in GSAK ook gebruik maken van de geocching.com API. Daarmee kun je per 24 uur 6000 caches inlezen/updaten. Ook daar zijn weer handige macro's voor om dat automatisch te seleceteren zodat je niet elke keer dezelfde caches binnenhaalt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Kalkendotters, er is heel wat veranderd zie ik al.

Ik bedoel inderdaad met downloaden versturen naar mijn gps.

 

De pop up filteren gebruikte ik in het verleden ook al.

Maar ik heb nog niet kunnen vinden, dat ik een paar specifieke

caches kan binnen halen. Als ik een filter instel en er komen er dan een aantal

in GSAK te staan, zou ik er daar b.v. een paar tussen uit willen halen.

 

Maar ga me er weer eens wat verder in verdiepen.

Bedankt in elk geval voor de heldere uitleg.

 

Gr. Arie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben er eindelijk uit, heb het gevonden in Spoiler deel 4

 

Ik zette een vinkje bij User Flags en ging dan de exporteren.

Wat ik niet deed Users Flag Set .

"F8 of via het search menu"

 

Wanneer je dat doet, krijg je alleen de gewenste caches te zien en die kan je dan exporteren.

 

Zet "de oplossing voor mij " hier maar neer, voor als er nog eens iemand op googelt.

gr. Arie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...