Gotcha! Geplaatst 24 januari 2003 Geplaatst 24 januari 2003 .. Waar momenteel WGS84 aan vast zit is mij niet duidelijk (militair geheim?).... WGS84 hangt aan de aardas polen gedefinieerd door IERS. Mbt tot de drift der continenten en de referentieproblemen vind je aardige presentatie van Markus Rennen hier: http://www.lmi.is/landmaelingar.nsf/HtmlPa...036;file/MR.pdf
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 24 januari 2003 Auteur Geplaatst 24 januari 2003 Ja, dat is een goede link. En van interesse is ook de opmerking in dat verhaaltje:" WGS84 vs. ITRFyy Earlier realizations of WGS84 differ significantly from ITRS Since WGS84 G873* discrepancy between WGS84 and ITRS not significant"
Lex Geplaatst 24 januari 2003 Geplaatst 24 januari 2003 Waar momenteel WGS84 aan vast zit is mij niet duidelijk (militair geheim?). Waarschijnlijk zie ik het iets te simpel, maar in het IJslandse verhaal staat dat de Y-as van WGS84 door de klassieke 0-meridiaan (Greenwich) gaat. En waar loopt die? Door de meridiaankijker van het Greenwich Observatory. En die staat op het Europese plat, dus WGS84 zou mee moeten bewegen met Europa, althans in oost-west richting. In noord-zuid richting wordt het bepaald door de aardas, dus al bewegen Europa èn Noord-Amerika een km naar het noorden, dat zou nog geen invloed op WGS84 hebben. En nu weet ik ook wel dat ik eerder al eens schreef dat ik het waarschijnlijker vind dat de Amerikanen het door hen onderhouden stelsel waarschijnlijk wel zo veel mogelijk aan hun eigen continent zullen koppelen. Bovenstaande is dus meer een staaltje van rederijkerskunst dan een werkelijk antwoord op de vraag over het militair geheim. Helaas. ++ Lex ++
corvus corax Geplaatst 28 maart 2003 Geplaatst 28 maart 2003 Beste allemaal, Ik heb de cd binnen met alle rd punten die bij het kadaster bekend zijn. Hellaas staan er geen coordinaten bij zoals wij de graag zien, alleen maar x en y coordinaten
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 28 maart 2003 Auteur Geplaatst 28 maart 2003 Ik heb op papier ze staan op de volgende manier: blad punt station benaming xrd yrd omschrext 339 322 01 Zuiderkerk Apeldoorn 194122 458606 Stang boven bloem Waar bestaat jouw lijst uit?
corvus corax Geplaatst 28 maart 2003 Geplaatst 28 maart 2003 Beste Prof, Ik heb volgens mij niet al die info, de punten staan bij mij in een soort van routeplanner zodat je de punten kan zien liggen op de landkaart en dat je ze kont opvragen als je ze aanklikt. Daarnaast kan je een lijst opvragen met de gegevens Maar hier staat niet in waar precies de bout zit. Die info heb jij dus blijkbaar wel.
Eagles Geplaatst 29 maart 2003 Geplaatst 29 maart 2003 O.k... 0.5 + 0.5 = 1 en ook.... 1 * veel = interessant
Bytheway Geplaatst 3 april 2003 Geplaatst 3 april 2003 339 322 01 Zuiderkerk Apeldoorn 194122 458606 Stang boven bloem Moet dit niet: 339 322 01 Zuiderkerk Apeldoorn 194122 468606 Stang boven bloem zijn? Anders ligt mijn lijst wel erg door elkaar Bytheway
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 3 april 2003 Auteur Geplaatst 3 april 2003 339 322 01 Zuiderkerk Apeldoorn 194122 458606 Stang boven bloem Moet dit niet: 339 322 01 Zuiderkerk Apeldoorn 194122 468606 Stang boven bloem zijn? Anders ligt mijn lijst wel erg door elkaar Bytheway Het moet een 6 zijn. De bekende typefout. De kerkgangers zouden anders wel een heel eind moeten lopen... Is er al een foto van een 'bloem'. ? Ergens moeten we toch wat foto's hebben van diverse zaken zodat mensen weten waar ze naar kijken. Iemand met een grote telelens? Andere voorbeelden: stang boven makelaar. Foto van een makelaar. Boddeplaat op alumininium paal. Foto van een boddeplaat. Stang boven bol: foto van zo'n bol svp. Idem 'knop', 'haan'.
team wolfje Geplaatst 21 april 2003 Geplaatst 21 april 2003 hallo vandaag in kudelstaart en omgeving gelopen zeker 6 bouten gezien alleen geen gps bij me helaas later
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 10 juli 2003 Auteur Geplaatst 10 juli 2003 Ik heb een speciale webpage gemaakt voor 1. mijn geliefde meetpunt Hazerswoude Zuiddijk en 2. het vrije merkteken te Leiderdorp. Dat was vorige zomer. Ik kwam vandaag langs dat GPS-meetpunt van Zuiddijk. En wat zag ik: het nummer was veranderd dat op het asfalt geschilderd is. Leuk te merken dat ik niet de enige was die het foutje heeft opgemerkt en dat er ergens een dienst is die het regelt zodat het goed komt. Hulde ! Mijn webpage heb ik ge-updated.
gimli Geplaatst 2 oktober 2003 Geplaatst 2 oktober 2003 hoe is het eigenlijk afgelopen met de rd meetpuntenserver? lijkt me ergens nog stiekem steeds wel leuk... Michiel
chamsin Geplaatst 3 oktober 2003 Geplaatst 3 oktober 2003 We gaan zeker door met de meetpunten! Gelukkig!!! Want meetpunten zijn kewl!! Die blijven namelijk zo goed als altijd gewoon liggen waar ze liggen en je hoeft er niet naar te graven... HiHi
Jan en Jany Geplaatst 15 oktober 2003 Geplaatst 15 oktober 2003 Hallo Ik zit dit alle zo is te lezen over deze meetpunten. Nu heb ik er laatst zo'n bout in een dikke boomwortel gezien en eigenlijk geen acht op geslagen Kan dit eigenlijk , in een boomwortel Dit wa langs het gaashek naar het 2' wp van de Maartendijkse boscache Als ik daar weer in de buurt kom zal ik er een foto van maken.
Gotcha! Geplaatst 15 oktober 2003 Geplaatst 15 oktober 2003 Nee, hoogst onwaarschijnlijk. Meet bouten vind je het wegdek, op stabiele vaste objecten, of anders op speciale constructies en stenen. Jos (Gotcha!)
Aanbevolen berichten