Semmyb Geplaatst 21 februari 2015 Geplaatst 21 februari 2015 (bewerkt) hallo, Ik ging vorige week een weekje naar nederland en had een aantal caches in duitsland naast de autobaan gedownload via een pq aangemaakt in gsak ,en een aantal in nederland handmatig gedownload via gc Nu wilde ik nog een pq downloaden ,dit ging zonder probleem ,maar daardoor werd de eerste pq overschreven! De handmatig ingevoerde caches bleven wel zichtbaar in de gps...! Hoe is dit mogelijk ,en is hier een oplossing voor om het overschrijven van reeds eerder geinstalleerde pq te voorkomen? bvd 21 februari 2015 bewerkt door Team Fridhem
Semmyb Geplaatst 21 februari 2015 Auteur Geplaatst 21 februari 2015 Hebben de pq 's de zelfde naam gehad? nee ,hadden allen een andere naam en verschillende grote en geen overlap
kalkendotters Geplaatst 21 februari 2015 Geplaatst 21 februari 2015 Als je vanuit GSAK een export maakt voor de GPS, dan heeft deze standaard dezelfde naam. Meestal is dat handig, omdat je dan niet in de gaten hoeft te houden dat er ook 'oude' caches op je GPS staan. Je markeert dan in GSAK alle bestanden die je op de GPS wilt hebben; of die nou in nederland of in duitsland liggen maakt dan niet uit. Wil je dat niet, dan moet je bij de export een unieke naam geven aan het .GPX bestand. En zelf in de gaten houden dat je af en toe de 'oude'GPX bestanden verwijdert van de GPS.
Semmyb Geplaatst 22 februari 2015 Auteur Geplaatst 22 februari 2015 Hej, Ik heb in gsak verschillende databases en ze hebben allemaal verschillende namen. Het komt er dus op neer dat als ik die gebruik ,ze elkaar overschrijven als ik het goed begrijp.....vreemd. Wil ik dit voorkomen dan moet ik dus de eerste pq downloaden ,opslaan en een andere naam aan toevoegen,en dan naar gps sturen. Daarna kan ik via gsak een pq direct downloaden naar de gps.
StefandD Geplaatst 22 februari 2015 Geplaatst 22 februari 2015 Dat hoeft niet zo moeilijk. Als je caches naar je gpsr stuurt heb je de optie om de bestandsnaam te veranderen. Als die bestandsnaam al bestaat, wordt de bestaande overschreven. Zorg er dus voor dat je een bestandsnaam gebruikt die nog niet bestaat.
Semmyb Geplaatst 26 februari 2015 Auteur Geplaatst 26 februari 2015 oki bedankt ,zal dit de vlg keer eens proberen.
Aanbevolen berichten