Spring naar bijdragen

GPX-bestand van heel Nederland


shunra

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een link gevonden om een loc-betand van alle caches in NL te downloaden, maar ik heb een gpx-bestand nodig. Door een combinatie van verschillende PQs kom ik aardig in de richting, maar het zou makkeljk zijn als ik gewoon de complete GPX kon binnenhalen. Is dat mogelijk?

 

Bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik lees hier veel over OziExplorer? Denk dat het daar mee gaat maar dan zou je de prof. aan zijn staart moeten trekken, die heeft er nogal verstand van.

Ben wel niet de Prof maar toch.

 

Nee, Ozi vreet (nog?) geen loc of GPX files.

 

Wel is het mogelijk om met bijvoorbeeld GPSBabel of het SwissArmyKnive, loc en gpx files om te zetten naar *.wpt formaat van Ozi

 

http://gpsbabel.sourceforge.net/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb hier een link gevonden om een loc-betand van alle caches in NL te downloaden, maar ik heb een gpx-bestand nodig. Door een combinatie van verschillende PQs kom ik aardig in de richting, maar het zou makkeljk zijn als ik gewoon de complete GPX kon binnenhalen. Is dat mogelijk?

 

Bedankt!

Met het programma Gartrax is mogelijk om alle soorten te bestanden (loc, ozi, gpx, mapsourse enz.) te converteren. Te downen van Pieter's website

 

Van deze site is het gpx te downloaden voor Nederland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net de .gpx file van nederland bekeken. Maar hier staat niet de informatie in die je als premiummember krijgt. Zelfs de namen worden alleen al een code weergegeven en ook staat er niet in wat voor een soort cache het is. Volgens mij zijn er ook twee vormen van GPX files nl die van gc.com en ????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laad de file in Gartrax.

Selecteer alle files in Gartrax en klik rechts op de geselecteerde files dan gaat er een menu open waar je autoname selecteert. Dan zie je de GC codes veranderen in namen.

Het maakt voor Gartrax niet uit in welke formaat een file is. Dit programma converteert bijna alles in alles. Je kunt een GPX file converteren naar WPT voor OZI, OV2 voor TT, MPS voor Mapsource enz enz.

Verder laadt het programma ook de cachefiles en logfiles van GC en laat de ook fotos zien die bij een cache horen. Niet de fotos die door iemand bij een log zijn gezet. Het programma kan ook een index file maken van de geladen GC files.

 

 

Conrad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verder laadt het programma ook de cachefiles en logfiles van GC en laat de ook fotos zien die bij een cache horen. Niet de fotos die door iemand bij een log zijn gezet. Het programma kan ook een index file maken van de geladen GC files.

Als je een locfile hebt geladen in Gartrax en dan kiest <geocache> en dan <download>, gaat het programma alle caches downloaden. Ook de foto’s die door geocachers bij de logjes zijn gezet.

Maar in een ander draadje heb ik gelezen over problemen met een IP ban door het programma Gartrax :lol1: . Zelf heb ik daar nog geen problemen mee gehad. Gelukkig :eek: !

 

Thea

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net de .gpx file van nederland bekeken. Maar hier staat niet de informatie in die je als premiummember krijgt. Zelfs de namen worden alleen al een code weergegeven en ook staat er niet in wat  voor een soort cache het  is. Volgens mij zijn er ook twee vormen van GPX files nl die van gc.com en ????

Bedankt voor de antwoorden. Hoe ik bestanden moet converteren weet ik wel, mijn vraag was hoe ik een GPX-bestand van heel Nederland kon krijgen.

 

Lolz gaf me deze link, maar ik heb hetzelfde probleem als Jurgen. Als ik het bestand open in GSAK, de opvolger van OzyExplorer, dan zijn allerlei velden leeg. Geen logs, geen cache-namen, geen info over wie de cache heeft geplaatst, etc.

 

Waar ik dus naar op zoek ben is een uptodate GPX-bestand van Nederland, dat me dezelfde informatie geeft als wat ik via een PQ zou krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...