Spring naar bijdragen
  • 0
TheWorker

Rare Tekens

Vraag

Heb nogal problemen met rare tekens (lijkt op chinees) op mijn Monterra. Ze komen voor bij waypoints onder het kopje "OPMERKING". Heb geen flauw idee waar ze vandaan komen, maar het is knap lastig. Vooral als je spontaan een multi wilt lopen en je de beschrijving niet kunt lezen.

Ik importeer de boel nog steeds met actuele GSAK en GarminExport macro. Het komt soms ook voor dat er geen beschrijving bij de Multi-cache staat en dan mist ook de hint.

Kent iemand dit probleem en misschien ook de oplossing?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0

Aanvulling.

Als ik het GPX-bestandje open in MapSource, dan staat er wel gewoon de tekst bij. Het GPX-bestandje aangemaakt dmv GSAK is dus ok.

Ik sleep het GPX-bestand gewoon dmv explorer naar de map GPX, dus aan de overdracht kan het eigenlijk ook niet liggen.

De Monterra kan 4000 waypoints aan en het GPX-bestand die ik heb aangemaakt bevat iets meer als 2000,dus daar kan het ook niet aan liggen...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

De rare tekens zijn inmiddels weg, hoop dat het zo blijft.

Howto:

Een hele tijd koppelde ik de Monterra aan de pc via USB en haalde ik gewoon de gpx-bestanden via de pc naar de Monterra. Dit gaf ineens problemen, zie boven.

Nu heb ik eerst alle gpx-bestanden van de Monterra gehaald, dan de Monterra van de pc losgekoppeld en gewacht tot hij alles heeft geladen. Nu laat hij onder "Geocaching" dus niets zien. Weer terug naar het hoofdmenu en de Monterra weer met de pc verbonden. Alle nieuwe gpx-bestanden (in mijn geval: multi.gpx, caches.gpx, opgelost.gpx en bonus.gpx) waar naar de Monterra gekopieert en de Garmin weer losgekoppeld. Na inladen van de gpx-bestanden is alles weer ok, dus zie weer de hints, beschrijving en ook de normale text bij de waypoints.

Het is alsof er iets bleef hangen van de gpx-bestanden in de Monterra waardoor hij gek ging doen.

Nu afwachten of het ook zo blijft :clap:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden