Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hoi.

Ik heb een 'probleempje'(?) met mijn Map60 cx.

Als ik Caches wil laden, dan gaat dat prima via de site (upload to gps) of via zo'n 'Tour' programma.

(voor firefox of chrome)

Dan kan je dus meerdere Caches inladen in een lijst en in 1x uploaden.

Maar als we een route willen doen, die iemand anders voor me selecteert (ik ga mee zeg maar, en wil ze natuurlijk ook op me gps) en ik krijg hun gpx bestandje doorgemailt, dan zie ik na het op me kaartje zetten van het gpx file niet de Caches.

(trouwens, als ik dan zelf zo'n tour heb gemaakt, dan zie ik dat hij ook een gpx bestand neerzet, en als ik die na afloop weghaal, staan nog steeds alle (ongevonden en gevonden) kistjes op me kaart, is dat niet raar ? )

Weet iemand of dit normaal is, of is het een setting die niet goed staat, of is er gewoon iets niet in orde met gps ?

Geplaatst

Voor jouw type toestel is het normaal.

De 60 is een ouder model die heel anders werkt dan de modernere toestellen.

Zo kan dit model geen gpx-bestanden op mSD-kaart herkennen, de mSD-kaart is alleen voor extra kaartbestanden.

Dit model kan ook geen caches aan zoals de nieuwere toestellen. Het herkent alleen de waypoints van de caches. Deze worden in het interne geheugen opgeslagen en zijn alleen in het toestel zelf of via BaseCamp te verwijderen.

Als je een gpx-bestand op je toestel wilt zetten zal je ze met MapSource of BaseCamp er heen moeten sturen.

Geplaatst

Hoi.

Hoe bedoel je 'kan geen Caches aan' ?

Er staan als ik op het kaartje kijk, gpx bestanden op.

En ik kan die er en eraf halen,

Het gpx bestand is ook met basecamp of gsak gemaakt.

(alleen dan gexporteerd via een bestandje en gemailt naar mij, die ik er dan heb bijgezet.)

Programmas zoals gctour en zo zetten toch ook een gpx bestand neer als ik een 'tour' (cache route) maak ?

Geplaatst

Voor de volledigheid: ik zei "kan geen caches aan zoals de nieuwere toestellen". Modernere toestellen gaan gewoon anders met caches om. Denk o.a. aan het 'paperless cachen' en de mogelijkheid om gevonden caches direct vanaf het toestel naar geocaching.com te versturen.

De gpx-bestanden op het kaartje doen echt helemaal niets. Bij de 60 moet alle data direct naar het interne geheugen worden verstuurd. Dit interne geheugen is niet zichtbaar op de PC/Mac. GCTour en de geocaching.com website laden de Garmin Communicator plugin om dat te doen. Waarom er gpx-bestanden op de mSD-kaart terechtkomen weet ik niet, maar die kunnen zonder consequenties worden verwijderd.

Met welk programma de gpx is gemaakt is niet relevant. De data moet worden verstuurd met MapSource of BaseCamp met de optie 'Verzenden naar Toestel'. Dan wordt de data ook in het interne geheugen gezet.

Geplaatst

Ah ok.

Ik snap hem.

Dan vraag ik af waar die gpxen vandaan komen :-)

In ieder geval bedankt, dit klinkt al een stuk duidelijker.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...