Dannypsv3821 Geplaatst 11 augustus 2014 Geplaatst 11 augustus 2014 ik heb de etrex nu een paar weken, mijn eerste gps ooit, ik krijg alleen de kompas niet gekalibreerd. bij stap 3 gaat het mis, dit gebeurt elke keer. of ik het nu snel of langzaam doe, meteen na het aanzetten of eerst een half uur wachten, niks helpt. heeft iemand hier een oplossing voor? kan op internet niks vinden
MarcoDomi Geplaatst 11 augustus 2014 Geplaatst 11 augustus 2014 Hoi, een vriendin van mij had dit ook bij die van haar.. Was een fabricagefout. Via Garmin zelf kun je ook info vragen, misschien helpt een fabrieksreset! Mijn ervaring is dat service via Garmin sneller gaat dan via de winkelier. Succes ermee! Balen zeg!
Peetee Geplaatst 11 augustus 2014 Geplaatst 11 augustus 2014 (bewerkt) Ik heb een tijdje een 64s gehad, en daar had ik ook vaak problemen met het kalibreren. Eén van de 3 stappen was dat je de gps moest kantelen om de horizontale as: m.a.w. de gps rechtop houden en dan voor- of achterover kantelen. Het hielp bij mij als ik de gps (rustig!) precies de andere kant op kantelde als in de handleiding stond. Dus achterover i.p.v. voorover (of andersom, dat weet ik niet meer). Een andere optie is natuurlijk is de kompasfunctie uitschakelen. Maar dat wil je misschien niet. 11 augustus 2014 bewerkt door Peetee
Roos zoekt Schat Geplaatst 14 september 2016 Geplaatst 14 september 2016 Zijn er meer mensen die hun Etrex 30 niet meer kunnen kalibreren? Ik heb er hier twee, een met de laatste updates erop maar die blijft hangen op de laatste stap en de ander komt ook de laatste stap niet door. (Er hangt geen ring van keycoord aan e.d. wat het evt zou kunnen belemmeren) Ik vindt het zo bijzonder dat 2 gps tegelijk dit probleem hebben. Terug naar fabrieksinstelling?? Iemand een tip?
Peetee Geplaatst 14 september 2016 Geplaatst 14 september 2016 (bewerkt) Ik heb nooit een Etrex 30 gehad, maar bij een eerdere 64s die ik had ging de kalibratie vaak goed als ik een van de handelingen precies andersom uitvoerde als in de handleiding werd beschreven. Dat was volgens mij de stap waarbij je de gps voorover moest kantelen (of juist achterover, dat weet ik niet meer). Misschien raar, maar wel waar. ------------------------------------------------------------------------ Sorry: ik zie nu pas dat ik dat hierboven ook al beschreven heb! :blink: 14 september 2016 bewerkt door Peetee
Roos zoekt Schat Geplaatst 14 september 2016 Geplaatst 14 september 2016 Peetee bedankt voor het twee keer opschrijven van je tip. Inderdaad raar maar waar, de laatste stap tegen de richting in draaien (dan wordt aangegeven op het scherm) Nu pakte hij de laatste stap in 1x. Bedankt!
Aanbevolen berichten