Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo, ik ben nieuw op dit forum en hoop een beetje hulp te bekomen...

ik woon in Oostenrijk en heb me een garmin Etrex 10 gekocht omdat ik wandelwegen wil optekenen, ik gebruik het toestel (momenteel) niet voor geocaching.

Normaal versta ik snel technische toestellen, toch heb ik enkele probleempjes waarvoor graag een beetje hulp.

als eerste vraagje is in de instellingen, wanneer ik klik op "stel in" en dan op "Systeem", wat is WAAS? dien ik dat best aan of uit te zetten?

een andere vraag is dat ik het een beetje moeilijk heb met het optekenen van een weg "Sporenbeheer", ik heb al enkele wegen opgetekend maar ik mis een beetje de startknop, betekend het elke keer dat wanneer ik een spoor heb opgeslagen en ik zet het toestel aan dat er een nieuw spoor word opgetekend?, hetzelfde met de tripcomputer, ik heb eens een testje gemaakt op de fiets, hij geeft de gegevens weer van snelheid, duur enzovoort, tegelijk neemt hij dus een spoor op maar weer mis ik ergens de startknop en pauze,

als laatste en dat klinkt misschien een beetje stom maar als ik een spoor opneem kan ik dan op waypoint klikken om een bepaald iets in dat spoor toe te voegen of stopt dan de spooropname (niet plezant als ik een berg opga ;-) ) of zie ik het allemaal een beetje verkeerd?

graag een beetje hulp

Groetjes uit Saalfelden

Patrick

Geplaatst

Hoi Patrick, welkom op dit forum :thumbup:

Waas ( en egnos ) kan je aanzetten, deze signalen zorgen voor een correctie op je GPS signaal ( lees verbetering van je nauwkeurigheid mits je de egnos/waas op dat moment ook ontvangt)

Je spoor-log wordt continue aangevuld op het " current.gpx" bestandje. Als je dit bestandje op je pc zet kan je met basecamp of mapsource de afzonderlijke routes eruit pikken en apart opslaan.

Geplaatst (bewerkt)

Dankje,

nog graag op de laatste vraag, over waypoints, dus als ik het juist versta neemt de etrex 10 alles op de moment ik buiten ga en hij een verbinding met de satelieten bekomt, dus ook waypoints (natuurlijk als ik op waypoints klik)?

Kan ik deze waypoints in de kaart verwerken? ik gebruik Wordpress met de plugin googlemaps gpx viewer?

bewerkt door winock
Geplaatst

als jij een waypoint maakt dan weet hij dat ook ja. Tot je hem weer wist.

Let op dat [naar volgend stadium] (menu geocaches) geen echt waypoint is en dus ook niet in het geheugen terecht komt.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...