haxepaxe Geplaatst 17 juni 2014 Geplaatst 17 juni 2014 Hallo, Ik wil graag het fietsknopen netwerk van Nederland op Google Earth. Natuurlijk zijn er wel allerlei routeplanners voor deze knooppunten maar ik wil ze op G.E. om mooie routes tussen caches/wp's te maken. Wie weet een link naar een programmaatje daarvoor? gr. haxepaxe
Japiejoo Geplaatst 17 juni 2014 Geplaatst 17 juni 2014 Het is geen pasklare oplossing, maar het kan misschien wel helpen. Op deze kaart kan je schakelen tussen google maps en open cycle map (inclusief de knooppunten). Je kan hier dan ook meteen caches en waypoints inladen en een track intekenen. Ook zou je de knooppunten kunnen markeren en ze dan dus als marker op google maps zien.
StefandD Geplaatst 17 juni 2014 Geplaatst 17 juni 2014 Je kan knooppunten in GE importeren en opslaan zodat je in GE routes kan maken: Op gpstracks.nl kan je per provincie alle knooppunten en routes binnenhalen. Pak de bestanden uit en open de kmz-bestanden in GE. Verplaats de mappen met de knooppunten naar Mijn Plaatsen (eventueel ook de mappen met de routes als je die ook wilt). Zet elke provincie in een eigen submap, zodat je elke provincie in- en uit kan schakelen. GE wordt namelijk nogal traag als je alles aan hebt staan. Google Earth is nou niet bepaald het beste programma om knooppuntenroutes mee te maken. Je kan beter de Open Fiets Map in BaseCamp gebruiken. Die bevat ook alle knooppunten en BC is wat gebruiksvriendelijker om routes met meerdere waypoints te maken. Gemaakte routes kan je met Beeld --> Google Earth naar GE exporteren om te bekijken/aanpassen.
DanPan Geplaatst 17 juni 2014 Geplaatst 17 juni 2014 (bewerkt) 1) download alle fietsknooppunten in één POI bestand (csv): hier 2) converteer online .csv naar .gpx/.kml: hier 3) laad .gpx of .kml in GE 17 juni 2014 bewerkt door DanPan
haxepaxe Geplaatst 17 juni 2014 Auteur Geplaatst 17 juni 2014 StefanD zijn manier geprobeerd en dat is precies wat ik bedoelde. Bedankt voor de reacties en de oplossing. gr. haxepaxe
Aanbevolen berichten