MacDD Geplaatst 4 juni 2014 Geplaatst 4 juni 2014 Hoi Ik ga aankomende dagen een stukje naar buiten en wat cachen. Nu heb ik dus in GSAK een database met de caches die ik wil gaan doen. Is er een macro die me laat zien welke atributes er in die databsae voorkomen, zodat ik weet wat speciaals mee te nemen?
fietspomp Geplaatst 4 juni 2014 Geplaatst 4 juni 2014 attributer.gsk kan een overzicht van attributen in een database maken. Voor GSAK 8.4.0.0 geeft het een waarschuwing maar werkt verder zo te zien nog goed. Je krijgt een html overzicht van welke attributen er zijn en welke caches een bepaald attribuut hebben (maximum stel je zelf in). Eigenlijke doel van de macro zijn challenges maar je kan de macro natuurlijk ook gebruiken om een overzicht te maken. Ik vroeg mij wel af of het niet net zo makkelijk is te filteren in GSAK op bijvoorbeeld 'special tool required' e.d.
DanPan Geplaatst 4 juni 2014 Geplaatst 4 juni 2014 (bewerkt) Wat je zou kunnen doen is de attributen toevoegen aan een log bij een export van GSAK naar je GPS. Hoe: 1) maak gebruik van de GarminExport.gsk 2) In het veld "Custom User Export Macros" kies "AddToFirstLog" 3) Klik op Edit en voeg je code toe: voorbeeld: $_Special = $_Special + "*Name: $d_Name" + "<br />" + "*Hints: $d_Hints" + "<br />" + "*UserNote: $d_UserNote" + "<br />" + "*Last Found: $d_LastFoundDate" + "<br />" + "*Placed: " + DateFormat($d_PlacedDate) + "<br />" + "*Favs: $d_FavPoints" + "<br />" + "*GPX date: " + DateFormat($d_LastGPXDate) + "<br />" + "*Corr. Coords.: $d_HasCorrected" + "<br />" + "*Height: $d_Elevation m" + "<br />---<br />Waypoints:<br />" TABLE Active=Waypoints Scope=Parent While NOT ($_EOL) $Data = $d_cLat + " " + $d_cLon $Coordinates=GCalc($Data, "FormatMinutes") $Coordinates=Replace(";"," ", $Coordinates, TRUE) $_Special=$_Special + "<br />" + $d_cPrefix + " - " + $d_cType + "<br />" + $d_cName + "<br />" + $Coordinates + "<br />" + "Comments:" + $d_cComment + "<br />" + "<br />" GOTO Position=Next ENDWHILE TABLE Active=caches 4) Preview output: Voorbeeld: 5/23/2014, GSAK *Name: UV Urban Cache*Hints: NL: Dit is een "terrein puzzel" die je met een beetje gezond boerenverstand kan oplossen. GEEN speciale tool nodig !!*UserNote:*Last Found:*Placed: 30/05/2014*Favs: 225*GPX date: 01/06/2014*Corr. Coords.: False*Height: 0 m---Waypoints:01 - Virtual StagePoint AN 50° 52.206 E 4° 18.574Comments:A = ?02 - Virtual StagePoint BN 50° 52.254 E 4° 18.619Comments:B = ?03 - Virtual StagePoint CN 50° 52.275 E 4° 18.533Comments:C = ?04 - Virtual StagePoint DN 50° 52.206 E 4° 18.548Comments:D = ? Yes: is field puzzle Yes: Flashlight requiredYes: UV Light RequiredYes: Special Tool RequiredYes: Wireless BeaconYes: Tree ClimbingYes: May require wading Yes: Takes less than an hour Yes: Available at all times Yes: Bicycles Yes: Parking available Yes: Dogs Yes: Recommended for kids Favorite Points: 225 Premium member Cache 4 juni 2014 bewerkt door DanPan
MacDD Geplaatst 4 juni 2014 Auteur Geplaatst 4 juni 2014 wow DanPan. Dit gata ver. Ik probeer eerst die ander even. Thnx beiden. Edit ; fietspomp, die van jou voldoet. Ik zie in 1 oogopslag wat ik mee moet nemen deze dagen.
MacDD Geplaatst 4 juni 2014 Auteur Geplaatst 4 juni 2014 Oh Danpan. Ik heb een dakota, daar staan de atributes al bij de cache omschijving. Ging me echt om de atributes van een database uit te kunnen lezen. Heb nu 200 caches staan en zie dat ik geen klimmateriaal nodig heb. Wel een waadpak. Scheelt een zooi rotzooi.
DanPan Geplaatst 4 juni 2014 Geplaatst 4 juni 2014 Nou danpan, je maakt mij er blij mee http://gsak.net/help/hs21040.htm geeft een overzichtje van alle GSAK databasevariabelen (beginnen met $d_) die je kan gebruiken.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden