Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Tsssssss, nou dank jullie, ik zit hier met vlammend hoofd (en dan doel ik niet alleen op mijn haarkleur), da's echt te veel eer hoor! I'm just being me.

Maar weer even on-topic: de ingemeten waypoints van mijn mini-multi'tje blijken gelukkig prima. Ik ben blij dat ik niet op 10 dagen met 2 GPS-(s?)en ben gaan inmeten :wink2:

Dat ligt idd ook wel aan de vraagstelling die bijna niet mis KAN gaan. Het eindpunt is natuurlijk wel uitgebreid ingemeten, maar voor de wp's heb ik het bij 2 metingen gehouden.

Al mailde een medecacher dat de vraag rondom hetgene dat licht geeft in het donker bijna mis ging, omdat de persoon in kwestie iets te moeilijk dacht LOL (en herkenbaar).

Barny, mijn multi is ook heel gemakkelijk op te lossen zonder 'm te lopen!

Als je de logs leest, loop je er zo heen. Helemaal niet erg in dit geval. :wink2:

bewerkt door MarcoDomi
Geplaatst

In dat geval. geef mij die eindcoordinaten ook meteen maar. Hoef ik je als hulplijn ook niet te bellen ;)

Hè, jammer! :wink2:

In dat geval, geef mij je telefoonnummer en laat die eindcoordinaten maar zitten. ;)

Geplaatst

In dat geval. geef mij die eindcoordinaten ook meteen maar. Hoef ik je als hulplijn ook niet te bellen ;)

Hè, jammer! :wink2:

In dat geval, geef mij je telefoonnummer en laat die eindcoordinaten maar zitten. ;)

WAHAHA are you flirting with me..? Benieuwd wat de Marco-helft van ons team daarvan vindt :wink2: LOL

Geplaatst (bewerkt)

( I wouldn't dare) Ha, ha, nou, laat mevrouw No-Name het maar niet horen! :wistling:

bewerkt door no-name
Geplaatst

( I wouldn't dare) Ha, ha, nou, laat mevrouw No-Name het maar niet horen! :wistling:

LOL tja of een openbaar forum nou de beste FLIRT-locatie is... (waar zouden die letters voor staan? Iemand een idee??) Ik weet nog wel een bruggetje maar daar dreigt het druk te worden met honden en mannen in waadpakken :lol:

Geplaatst

Wat hoor ik nou, organiseer je een bruggetje event?

Gezellig!! Goed idee Helmine! Kom je ook?

Odlaniger, zorg jij voor quiche en moussaka? Dan neem ik de spekjes mee :wink2:

Wie bakt de zoete broodjes?

Geplaatst

Ik heb nog een flesje Bushmills Irish Honey (maar waarschijnlijk niet lang meer)

Daar ben ik nou ook zo bloednieuwsgierig naar! Maar ja dat zal wel niet meer lukken als ik het zo hoor :wink2:

Geplaatst (bewerkt)

Slechts een kleine minderheid speelt het spel echter zoals de bedenker het voor ogen heeft gehad.

Voor zover ik weet is de eerste geocache in 2000 geplaatst, we zijn nu dus bijna 14 jaar verder. Je ontkomt er dan niet aan dat een spelletje evolueert, het zal zich gaan vormen naar de manier waarop de meeste mensen het spelletje spelen. En daarnaast heb je maken met een veranderende organisatie achter geocaching, en wat dat betreft ben ik het met je eens, zodra er behoorlijke financiële belangen bij komen kijken, dat dat vaak toch een soort van doodsteek is. Dat het spelletje gevormd wordt door hoe de mensen het willen spelen is voor mij niet per definitie verkeerd, zolang dat maar gebeurd in de geest van het geocachen, dus van de cache owner mag je best verwachten dat hij, of zij de cacher probeert te verrassen met een mooie locatie of een ingenieuze verstopplek, en als cacher zou je in mijn ogen de cache moeten volbrengen zoals de cache eigenaar voor ogen had.

Kijk. Dat is tenminste een uitgangspunt voor een volwassen discussie op grond van onderbouwde meningen en steekhoudende argumenten. Geen vooroordelen, geen goedkope stemmingmakerij, geen persoonlijke aanvallen. Niets om ruzie over te maken.

Je stelt terecht dat geocaching in 14 jaar is geëvolueerd. Evolutie impliceert vooruitgang en diversiteit en dat is goed. Zo zijn de soorten uit elkaar voortgekomen. Apen en mensen hebben dezelfde voorouders maar vormen verschillende soorten. Toen er WEZENLIJKE verschillen optraden vond een afsplitsing plaats en ontstond een nieuwe soort.

Het WEZEN of KENMERK van geocaching is de geocache. Een cache is een bergplaats/container met goederen. Iemand bedenkt een spel en legt uit dat het de bedoeling is een cache op te sporen aan de hand van gegeven geografische coördinaten om vervolgens goederen uit te wisselen en de ruiltransactie te noteren in het logboek.

Daarna heeft het spel zich verder ontwikkeld. Er werden nieuwe manieren bedacht om de geografische coördinaten van de cache te bepalen, zoals een speurtocht langs andere geografische locaties waar aanwijzingen te vinden zijn om de multi-stage cache te traceren. Het oplossen van raadsels is een andere manier om de coördinaten te achterhalen. De smartphone biedt totaal nieuwe mogelijkheden om je weg te vinden naar de cache. Dat alles varandert echer niets aan het WEZEN of de GEEST van het spel.

Er ontstaat echter een wezenlijk ander spel als de geocache met ruilartikelen wordt afgeschaft. Dan vindt er een afsplitsing plaats en ontstaat een nieuwe evolutionaire tak, een ander soort spel, zoals Munzee. Dat kan op zich geweldig leuk zijn en je op de mooiste plekjes brengen: puur GENIETEN. Aspecten die ook belangrijk zijn bij geocaching, maar niet KENMERKEND zijn voor het spel. Wat geoaching tot geoaching maakt is de GEOCACHE: de fysieke container met ruilspullen.

Verder stel je dat we te maken hebben met een veranderende organisatie achter geocaching. Er zit geen organisatie achter geocaching. Er is wél een website die naar het spel is genoemd en die is opgericht om geocaching-attributen te verkopen. Daar is niets op tegen en je hoort niemand bij gc.com/GroundSpeak beweren dat zij het spel hebben uitgevonden en er regels voor hebben opgesteld. Hun 'rules' zijn de regels van de oorspronkelijke bedenker van het spel. Wél hebben zij richtlijnen (guidelines) voor het gebruik van hun database opgesteld en dat is hun goed recht. GroundSpeak is en blijft echter een winkel en als je daar vraagt of een petling of een nano ook geschikt is als geocache krijg je als antwoord: "Natúúrlijk, meneer! Hoeveel wilt u er hebben?"

Het spel wordt niet gevormd door GroundSpeak/gc.com, maar, zoals jij terecht stelt, door de mensen die het spelen. En als dat spelen neerkomt op afstand nemen van de grondbeginselen, afschaffen van de geocache en het principe van ruilhandel, dan is de geest van het geocachen gevlogen.

Dat je een cache zou moeten volbrengen zoals de eigenaar dat voor ogen heeft ben ik overigens volledig met je eens.

bewerkt door Vlindertje
Geplaatst

Slechts een kleine minderheid speelt het spel echter zoals de bedenker het voor ogen heeft gehad.

Voor zover ik weet is de eerste geocache in 2000 geplaatst, we zijn nu dus bijna 14 jaar verder. Je ontkomt er dan niet aan dat een spelletje evolueert, het zal zich gaan vormen naar de manier waarop de meeste mensen het spelletje spelen. En daarnaast heb je maken met een veranderende organisatie achter geocaching, en wat dat betreft ben ik het met je eens, zodra er behoorlijke financiële belangen bij komen kijken, dat dat vaak toch een soort van doodsteek is. Dat het spelletje gevormd wordt door hoe de mensen het willen spelen is voor mij niet per definitie verkeerd, zolang dat maar gebeurd in de geest van het geocachen, dus van de cache owner mag je best verwachten dat hij, of zij de cacher probeert te verrassen met een mooie locatie of een ingenieuze verstopplek, en als cacher zou je in mijn ogen de cache moeten volbrengen zoals de cache eigenaar voor ogen had.

Kijk. Dat is tenminste een uitgangspunt voor een volwassen discussie op grond van onderbouwde meningen en steekhoudende argumenten. Geen vooroordelen, geen goedkope stemmingmakerij, geen persoonlijke aanvallen. Niets om ruzie over te maken.

Dat je een cache zou moeten volbrengen zoals de eigenaar dat voor ogen heeft ben ik overigens volledig met je eens.

KIJK nou wordt het interessant! Tssss, jullie lijken wel grote mensen! Straks eens wat beter inhoudelijk lezen.

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...