Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

• 4 weeks later...
Geplaatst

Sinds geruime tijd ben ik in het bezit van een Magellan Explorer 110. Deze heb ik destijds gekocht bij iBood. Ik ben heel tevreden over over deze gps, die ik hoofdzakelijk gebruik voor geocaching (tijdens mijn bergtochten gebruikt ik liever kaart en kompas). Mede dankzij deze topic, en Twin Peaks, ben ik mijn 110 echt gaan waarderen. En ik heb er een beetje spijt van dat ik er destijds maar 1 gekocht had. Dit omdat ik tijdens het geocaching mijn gps kwijt ben aan mijn 6 jarig zoontje. Maar wat wil het toeval. Aankomende week (37) is de 110 weer in de aanbieding bij "track-pleister", voor een prijs van 49,99 ex 4,99 verzendkosten. Online bestellen gaat al, dus gelijk 2 besteld........

Geplaatst

Bedankt voor de heads up :clap: , een maatje van me zocht nog een betaalbaar gps apparaat voor een beginner.
aangezien ik er zelf ook een heb en er best tevreden over ben, zal ik hem zeker aanraden.

• 4 weeks later...
Geplaatst

Garmin Topo is niet geschikt voor gebruik op Magellans, of anders gezegd...Magellans kunnen geen Garmin Topo's lezen.

Het bewuste bestandsformaat is, voorzover ik weet ook niet te converteren.

Je zult het dus met de kaarten van Magellan zelf moeten doen (overigens vind ik de voorgeinstalleerde Topo's op de 710 heel prima)
Een andere mogelijkheid is gebruik te maken van OSM kaarten speciaal voor de Magellan.

Daar heb ik een dropbox vol van, met inmiddels 22 gebruikers.

Geplaatst

Ik heb vandaag dit uitgebreide onderwerp doorgelezen en zag dat je kaarten beschikbaar hebt via Dropbox, dus ik houd me ook aanbevolen. Ik kan je helaas geen PM sturen, omdat ik dan dit bericht krijg: "Het lid Twin Peaks kan geen nieuwe berichten meer ontvangen". Graag hoor ik hoe ik toch gebruik kan maken van je aanbod.

Bedankt voor alle goede reacties en de tips om meer uit de 110 te kunnen halen!

Geplaatst

Ha, mn mailbox zat vol... maar het kan weer hoor.
Als je me dan direkt een emailadres stuurt via de PM, kan ik je vanuit mijn dropbox een invite sturen.

• Top! 1
Geplaatst

Garmin Topo is niet geschikt voor gebruik op Magellans, of anders gezegd...Magellans kunnen geen Garmin Topo's lezen.

Het bewuste bestandsformaat is, voorzover ik weet ook niet te converteren.

Je zult het dus met de kaarten van Magellan zelf moeten doen (overigens vind ik de voorgeinstalleerde Topo's op de 710 heel prima)

Een andere mogelijkheid is gebruik te maken van OSM kaarten speciaal voor de Magellan.

Daar heb ik een dropbox vol van, met inmiddels 22 gebruikers.

Haal je de kaarten bij http://maps4me.net vandaan?

Geplaatst

Een aantal komen daar vandaan, maar een deel ook via forumgebruikers op US en Duitse Magellan-fora.
Overigens zijn de laatste updates alweer een half jaar oud, denk ik, dus ik moet eerdaags een check-up doen voor de meest actuele kaarten. (gelukkig komen er in een half jaar niet zo heel veel nieuwe wegen bij. Zeker buiten Nederland niet.

• 1 month later...
Geplaatst (bewerkt)

@twin peaks: dank je wel voor het delen van je dropbox.

Bij het openen van de link naar dropbox'en, dien je voldoende 'vrije ruimte' te hebben op je dropbox.

In mijn geval was 2gb onvoldoende om de link te kunnen accepteren.

Tip, krijg gratis tot 5gb dropbox'en door carrousel app te installeren. Daarna kon ik de link van twinpeaks accepteren en inmiddels staan de kaarten netjes op de 110 :)

Doe er je voordeel mee!

bewerkt door Cyclon
  • 1 month later...
  • 7 months later...
Geplaatst

Sinds kort in het bezit van de Explorist 110.

Nu lees ik dat in plaats van de wereld map, er ook een veel kleinere europa map is.

Ik heb naast de wereldmap de oude tosmbenelux map er op staan.

Zou de Explorist sneller werken als de basemap (wereld) veel kleiner is ??

Groet,

Gertjan

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...