TROL3007 Geplaatst 16 oktober 2013 Geplaatst 16 oktober 2013 Beste, ben opzoek naar de excel formule om een projectie uit te voeren, wie heeft dit of kan me hier bij helpen? groeten Trol3007
Birdie.NL Geplaatst 16 oktober 2013 Geplaatst 16 oktober 2013 Zelf zou ik daar niet direct Excel voor gebruiken maar GCTool. Even googlen levert mij GCTools4 op, zie http://ronenbianca.geocacher.nl/downloads.html. Hopelijk kun je daar het gewenste projecteren mee oplossen.
TROL3007 Geplaatst 16 oktober 2013 Auteur Geplaatst 16 oktober 2013 Projecteren lukt wel, maar via excel kan 'k wel meerder coords genereren!!! heb wat gezocht achter geotools.xls maar daar kan 'k de formule niet zichtbaar maken.
Birdie.NL Geplaatst 16 oktober 2013 Geplaatst 16 oktober 2013 O, die formules van GeoTools4.xls kun je zeker zichtbaar maken. Aan de rechterkant van de zichtbare kolommen zie je een smalle wit lijntje. Het is even uitproberen maar als je die goed te pakken hebt kun je een kolom IV zichtbaar maken. Daarna selecteer je alle kolommen > rechtermuisknop > Zichtbaar maken en voilà, daar zie je de voorheen verborgen kolommen met formules achter de berekeningen.
DanPan Geplaatst 16 oktober 2013 Geplaatst 16 oktober 2013 (bewerkt) Wanneer de afstand van de projectie niet groot is, kan je de formules uit GeoTools4.xls gebruiken (gaat ervan uit dat aarde een bol is). Wil je projecteren over grotere afstanden dan gebruik je de Vincenty direct formules (houden rekening met de ellipsoïde vorm van de aarde). vincenty.xls 16 oktober 2013 bewerkt door DanPan
technetium Geplaatst 16 oktober 2013 Geplaatst 16 oktober 2013 Bij de afstanden waarbij het het bij geocachen over hebt, kun je zelfs rekenen met een platte aarde. De gonio formules uit de middelbare school voldoen dan. Tc
Aanbevolen berichten