Spring naar bijdragen

Software Update Oregon 6Xx Versie 3.1

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik ben reuze benieuwd. Ik heb 'm alvast geïnstalleerd en dat ging goed.

Nu een cache uitzoeken :)

Geplaatst

Het toestel is nog steeds onnauwkeurig en het noorden verloopt al na één uur. Misschien dat het kompas wat stabieler is geworden maar wat maakt dat uit als de GPSr niet weet waar ik ben, waardoor, wanneer ik bij een cache kom, het kompas onmogelijk naar de cache kan wijzen omdat het niet weet of ik nou ten noorden of ten zuiden (oost of west) van de cache ben. Het is gewoon belachelijk. Ik had net zo goed mijn Dakota 10 kunnen houden. Dat had me in ieder geval minder ergernis op geleverd.

Ik had echt meer verwacht van een update van 2.90 naar 3.10.

• 3 weeks later...
Geplaatst

Waar blijft die volgende update !!!

Afgelopen weekend gecached.

Het projecteren van punten in het bos kun je met de O600 wel vergeten. Op het beginpunt een nauwkeurigheid van 15m. Het punt toch maar geprojecteerd. Naar het nieuwe punt gelopen. Daar aangekomen was de aangegeven nauwkeurigheid 19 m.

Het zal niemand verrassen dat ik dat punt niet gevonden heb. Ik vond het na 10 minuten door brandnetels schravelen wel mooi zo.

Geplaatst

Waar blijft die volgende update ######!!!

Afgelopen weekend gecached.

Het projecteren van punten in het bos kun je met de O600 wel vergeten. Op het beginpunt een nauwkeurigheid van 15m. Het punt toch maar geprojecteerd. Naar het nieuwe punt gelopen. Daar aangekomen was de aangegeven nauwkeurigheid 19 m.

Het zal niemand verrassen dat ik dat punt niet gevonden heb. Ik vond het na 10 minuten door brandnetels schravelen wel mooi zo.

Wat is je ingestelde taal?

Geplaatst

Geloof daar weinig van. Ook in de VS wordt er veel geklaagd over de O600.

Maar goed proberen kan geen kwaad.

Geplaatst

Hoi D-Jakke, Helaas ik heb vandaag de O600 gebruikt en het maakt helemaal geen verschil. De hoogste nauwkeurigheid die ik vandaag gezien heb was 8 m, de laagste 14 m. Het is en blijft een bagger toestel dat niet geschikt is voor geocaching.

Geplaatst

Ja, Ik stond gisteren op een cache onder een boom en de GPS gaf nog 14m aan. Ik heb hem alleen gevonden door de aanwijzing. Ik had een projectie gedaan maar de kompaspeil kon me niet vertellen aan welke zijde van het pad ik moest zijn. Gelukkig had ik mazzel dat ik de coördinaten van het startpunt wist en niet hoefde te meten. De projectie plaatste het punt aan de linkerzijde van het pad, dus daar kon niets mis mee zijn. Maar als ik het kompas moest geloven had het ook aan de rechterzijde kunnen zijn. Het ding wis helemaal niet waar ik was.

Big fail van Garmin dat het toestel een half jaar na introductie nog steeds ongeschikt is om fijn te geocachen. Zouden ze daar geen schaamtegevoel kennen?

Waarom hebben ze niet gewoon de Oregon 550 in een nieuwe behuizing en met nieuw scherm gestopt? Dat was dit allemaal niet nodig geweest.

Ik ben behoorlijk impulsief en ik moet me af en toe behoorlijk inhouden om het toestel niet gewoon in het bos te gooien. Het enige wat me tegen houd zijn de €379,- die ik er voor betaald heb.

De batterypack is ook een flop. Het is hartstikke onhandig om het toestel steeds aan mijn laptop te moeten opladen. Daarbij gaan mijn 3 jaar oude Hema oplaadbare batterijen (2100mAh) net zo lang mee als die dure batterijen van Garmin. En ik kan ze gewoon in de oplader opladen.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...