Spring naar bijdragen

Afwijkende Afstand


lakoebink7

Aanbevolen berichten

Meermalen gecontroleerde en bevestigde coordinaten voor WP (multicache), wijken zelfs ca 300 mtr af van de werkelijke vindplaats. Ik gebruik iPhone4 (iOS6x), Geocaching.com (laatste versie) GC Buddy (laatste versie). Traditionals leveren geen probleem op.

WAT DOE IK FOUT?

 

lakoebink7

 

lakoebink7@gmail.com

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Staat je kaartdatum wel goed?

 

Dan zou hij ook een grootte afwijking moeten hebben bij tradi's maar daar heeft hij geen last van. Maar 300 meter verschil is wel veel. Kijk anders met een andere cacher met een andere gps wat dan de afwijking is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk niet dat het aan de kkartdatum ligt, maar wel aan de notatie manier. Aangezien tradi's goed gaan (vooraf gegeven coordinaten) en muilties niet. Ik neem even aan dat het gaat om "uitgerkende waypoints" die dus met de hand ingegeven moeten worden.

Wat er fout kan gaan is dat de apps ingesteld staan op decimale graden. Bij het geocachen zij echter graden met decimale minuten gebruikelijk. Ik verwacht dan ook dat het een instelling van de gebruikte app is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het handige van GC Buddy is dat het positieformaat correct wordt ingevoerd (N 52o 08.426 E 006o 14.353) terwijl ook de kaartdatum (WGS84) correct is. Maar ook de app Geocaching.com doet dit.

Ik ga binnenkort met een andere cacher die werkt met een GPS-apparaat checken. Dank voor jullie reactie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Smartphones (en ook de Iphone voor zover ik weet) hebben verschillende manieren om de locatie te bepalen. Snelle, maar onnauwkeurige methoden met behulp van Wifi en/of GSM masten en een langzame nauwkeurige methode met behulp van GPS. Locatie bepalen met Wifi levert vaak een nauwkeurigheid van enkele km op. Locatie bepalen met GSM masten levert vaak een nauwkeurigheid van enkele 100m op. Met GPS kun je een nauwkeurigheid van enkele m halen, wat nodig is voor het cachen. Als je dus de locatie bepaald met een smartphone, dan moet je erop letten dat inderdaad de GPS gebruikt wordt. Het kan een paar minuten duren voor je een GPS fix hebt en tot dat moment wordt waarschijnlijk de GSM methode gebruikt, wat de 300m onnauwkeurigheid kan verklaren. Ook als de GPS ontvangst slecht is valt de smartphone terug op GSM of Wifi.

Het zou dus kunnen zijn dat deze ene cache in een gebied ligt met slechte GPS ontvangst.

Een andere verklaring is dat de legger van deze cache z'n smartphone heeft gebruikt bij het leggen van de cache en dat de locatie dus echt 300m fout zit. Dan zou je daarover wel wat opmerkingen in de logs moeten zien.

Je zou eens kunnen proberen met een "echte" GPS te kijken of de afwijking ook zo groot is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...