Spring naar bijdragen

Caches Verwijderen Gsak


rien51

Aanbevolen berichten

Ik heb net gsak geinstalleerd en de handleiding doorgenomen. na installatie kreeg ik een groot aantal amerikaanse caches te zien die ik snel wil verwijderen maar

is de enige mogelijkheid om voor iedere cache apart deze te verwijderen en dan ook nog eens alle logs te selecteren en die ook te verwijderen??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ga op de eerste rij staan van de caches die je wilt verwijderen. Druk vervolgens op Ctrl F6. Dan verschijnt er een vakje waarin je het aantal regels kunt vermelden, dat je wilt selecteren. Maak daar bijv. 100 van en druk op enter. Nu heb je 100 regels geselecteerd. Vervolgens op del drukken en aangeven dat je de "user checked" regels wilt verwijderen. Voila...

 

Maar je kunt alle regels natuurlijk ook handmatig selecteren door al die mooie hokjes van een vinkje te voorzien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga naar "user flags".

Klik op "set for next nn Records".

Vul aantal regels in die jij wilt.

Dan klikken op rechter muisknop op een willekeurige geselecteerde regel.

Vervolgens klikken op "delete waypoints".

Dan op vakje klikken van "user checked".

Dan OK.

 

En wederom.... Voila.... zei de Italiaan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk eens aan, je bent ineens doorgestoken van les 1 naar les 4 !!!! :-) Hartstikke goed. Het fijne van GSAK is, dat er uitstekende back-upmogelijkheden zijn ingebouwd. Dat houdt in, dat je op je gemak eens van alles en nog wat kunt proberen. Werkt het toch niet helemaal als gewenst, dan is de back-up snel en betrouwbaar teruggezet!!! Succes.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

vond ik ook wel knap van mezelf maar had hier iets in de handleiding over gelezen en was enigzins blijven hangen.

nu strand ik op het volgende: heb igeoknifeapp gedownload op de ipad, met veel moeite deze zichtbaar gekregen op

itunes op laptop maar ben nu al een tijd aan het stoeien om bestanden zichtbaar te krijgen op igeoknife op ipad maar

lukt nog niet erg. heb je nog een suggestie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog één keer dan.... :-) Download de macro: CopyForiGeoknife.gsk Installeren binnen GSAK en uitvoeren. De rest wijst vanzelf. In een ander draadje heb ik zojuist aangegeven hoe je de bestanden in je iPad of iPhone krijgt. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar was ik al bang voor. Mag ik een goed advies geven? Begin bij hoofdstuk 1 en ga alle opties van GSAK eens op je gemak bekijken. Ikzelf heb 5 jaar geleden nooit van iemand enig advies gehad. Ik ben gewoon alle menuopties stuk voor stuk gaan uitproberen en heb dan met verbazing gekeken wat er allemaal gebeurde. Begin bijv. eens met de aanpassing van de kolommen. Vervolgens het hernoemen van kolommen. Het gebruik van de usernotes. Het gebruik van kleurtjes. Kijk eens of het je lukt een foto te plaatsen in de usernotes. Hoe splits je het scherm, zodat je je eigen aantekeningen gemakkelijk kunt zien..... Al dat soort eenvoudige zaken. Je zult dan merken dat je langzaamaan grip krijgt op de zaak, maar neem er vooral de tijd voor. Microdoft Excel beheers je ook niet in één avond. Als je echt iets niet snapt of je begrijpt een bepaalde terminologie niet druk dan eens op de knop help. Kijk eens wat de maker van GSAK aan aanwijzingen geeft en lost dat ook niets op kijk dan eens op je gemak in het forum van gsak zélf. Ik heb middels deze stappen alles kunnen vinden en instellen, zoals IK het wilde. Daarbij zal ik best wel eens omwegen hebben gebruikt, maar ook dat herstelde zich wel weer in de loop van de tijd en het verhelderde mijn blik op het programma keer op keer.

 

Jij wilt nu iets binnen een week, waar ik een hele tijd over gedaan hebt. Het gebruik van iGeoknife binnen GSAK, het installeren van macro's, het eventueel aanpassen van Macro's en het gebruik van iTunes, dat je ook nodig hebt om iGeoknife goed te laten functioneren op je iPhone of iPad. Dat is nog al niet wat.

 

Er is ook een schitterend boekwerkje verkrijgbaar met een volledige Nederlandse handleiding voor GSAK, maar als je de Engelse taal enigszins beheerst is er ook heel veel te vinden op het internet over het gebruik van GSAK.

 

Maar OK.... Voor wat betreft het downloaden van macro's. Ga naar "macro" , dan naar "run/manage" Dan zie je linksboven in het blauw "Online macro index" staan. Dan kom je op een deel van de website van GSAK waar alle macro's netjes onder elkaar staan. Zoek daar naar de door mij genoemde macro voor iGeoknife. Daar kun je de macro dan downloaden en tevens eens rustig lezen wat anderen er nog aan toe te voegen hebben. Zeer leerzaam.

 

Maar vooral.... Heb geduld en probeer niet alles in één dag te doorgronden. Je zou de eerste zijn, die dat lukt....

 

Heel veel succes en vooral heel veel plezier met dit fantastische programma.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, tis de aard van het beestje, wil zo snel mogelijk de zaak doorgronden. maar je hebt gelijk dat het te gecompliceerd is om dit in een een paar dagen te beheersen, dit ondanks jouw hulp.

mooi dat er van die enthousiaste mensen zoals jij zijn die hun vrije tijd opofferen om ons te helpen, klasse!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...