Spring naar bijdragen

Multi-Caches Met Groundspeak App


Geo-cwl

Aanbevolen berichten

Vorige week zijn wij begonnen om het geocachen te ontdekken. Na de intro-app van Groundspeak heb ik een dag later meteen de betaalde app aangeschaft.

 

Maar kun je hier ook multi-caches mee lopen? Ik kan nl. nergens een mogelijkheid vinden om coördinaten in te voeren om naartoe te navigeren (wel voor Android, maar ik heb een iPhone).

 

Iemand die me kan helpen? Ben de hele dag al aan het Googlen en heb dit forum ook al doorgespit, maar vind nergens antwoord op de vraag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hallo Warriors, welkom bij deze leuke hobby en welkom op het forum! Wij gebruiken bij het cachen, naast een GPS, als ondersteuning ook vaak onze iPhone erbij met daarop diverse apps waaronder die van groundspeak. Ik hoop dat ik het antwoord op jouw vraag zo duidelijk kan maken.

 

Vanuit het beginscherm van een cache kun je kiezen voor 'navigeer naar de cache', je krijgt dan een kaartje met daarin zichtbaar je eigen huidige positie en het beginpunt (en eventuele al gegeven tussenpunten) van de cache. In dat scherm kun je rechtsboven een vlaggetje aanklikken, hiermee kun je een volgend punt met nieuwe coordinaten invoeren. Tip, geef deze nieuwe punten de naam van het betreffende waypoint.

 

Een andere tip als je met een iPhone gaat cachen is vooral om een extra batterij/accu (verkopen ze niet al te duur bij Xenos) mee te nemen.

 

Veel plezier met cachen en mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor je reactie! Daar ga ik mee aan de slag. Hier even een kort berichtje wat ik op de website van ons zoontje plaatste n.a.v. de eerste kennismaking met geocaching:

 

Vandaag zijn Lucas en ik dan eindelijk begonnen met Geocaching. Gisteren de startershandleiding gedownload (http://wiki.geocaching.nl/index.php/Startershandleiding) en de gratis app van Geocaching.com voor de iPhone en vanmorgen vroeg (08:30 uur!) met Lucas op pad.

Eerst naar het station hier gelopen waar een micro verstopt lag. Lucas vond het helemaal spannend en we hebben gauw onze naam in het logboekje geschreven. Toen wilde hij natuurlijk wel een cache vinden met goodies. Dus de auto gepakt om naar het industrieterrein hier even verderop te rijden (normaal best op de fiets te doen, maar beide nog herstellende van fikse verkoudheid en buiten erg koud). Daar de auto geparkeerd en op zoek naar de 2 caches die daar niet ver van elkaar lagen. Erg leuk!

 

Het virus is hier dus ook aangekomen. Morgen even een opwaardeerkaart voor iTunes halen om de volledige app te kunnen downloaden, want die werkt erg goed (en ook erg nauwkeurig trouwens).

Vreemd genoeg lag er in 1 van de caches een coin, terwijl er op de site stond dat er een TB in zou zitten. Omdat ik nog niet precies weet hoe dat allemaal werkt, hebben we die maar laten zitten (tot grote teleurstelling bij Lucas).

We hebben net een doosje gemaakt voor in de auto met goodies om te ruilen, een klein notitieblokje om aantekeningen te kunnen maken en een pen.

 

 

Inmiddels ben ik eruit hoe het zit met de coins en TB (er was nog niet gelogd dat de vorige dag iemand de TB had meegenomen een coin teruggeplaatst).

Een vriendin van mij heeft al voorgesteld om samen met haar en haar zoontje (even oud als Lucas) de dino multi-cache in de omgeving van Soest te gaan lopen (zij heeft een losse GPS en veel ervaring), dus dan krijgen we vast ook heel veel tips.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...