Kikker4 Geplaatst 8 januari 2013 Geplaatst 8 januari 2013 Ik gebruik sinds kort de mogelijkheid om opmerkingen bij mijn gevonden caches in te voeren in mijn Oregon 450. Bij het uploaden van deze 'field notes' naar GC.com heb ik gemerkt dat er een tijdsverschil van 1 uur is tussen de 'field note' (bv 9.00 uur) en de werkelijke tijd (10.00 uur). Heeft iemand een idee hoe ik dit kan voorkomen? Bedankt alvast! Mark (Kikker4)
wolojoli Geplaatst 8 januari 2013 Geplaatst 8 januari 2013 Waarschijnlijk gaat er ergens iets mis met de tijdzone. We leven hier immer in de wintertijd en dat is gelijk aan GMT +1
J-Thread Geplaatst 9 januari 2013 Geplaatst 9 januari 2013 Staat de tijdszone op je Geocaching profiel goed ingesteld? Op http://www.geocaching.com/account/ManagePreferences.aspx hoort deze (aangenoment dat je in Nederland woont) op "GMT +01:00 W. Europe : Amsterdam, Berlin" te staan, en het vinkje voor "Adjust for Daylight Savings Time" zou ik ook aanzetten, alhoewel dat momenteel geen verschil zou moeten maken.
technetium Geplaatst 9 januari 2013 Geplaatst 9 januari 2013 (bewerkt) Volgens mij slaat de Garmin in de field notes de tijd op in GMT (of UTC daar wil ik vanaf zijn) Da's handig als je met je GPS over een tijdzone heen gaat, dan zijn blijven de tijden in de juiste volgorde. Er zit in je Garmin ook een kaart met tijdzones (intern) die zorgt ervoor dat de tijd automatisch wordt aangepast aan de lokale tijd als je in een andere tijdzone komt. Groundspeak inc. maakt er wat tijden betreft een zooitje van. Zo uit mijn hoofd: Loggen op de site: Alle tijdstippen zijn middernacht in Seattle. Via de API de "huidige" tijd. Tc 9 januari 2013 bewerkt door technetium
Kikker4 Geplaatst 9 januari 2013 Auteur Geplaatst 9 januari 2013 Staat de tijdszone op je Geocaching profiel goed ingesteld? Op http://www.geocaching.com/account/ManagePreferences.aspx hoort deze (aangenoment dat je in Nederland woont) op "GMT +01:00 W. Europe : Amsterdam, Berlin" te staan, en het vinkje voor "Adjust for Daylight Savings Time" zou ik ook aanzetten, alhoewel dat momenteel geen verschil zou moeten maken. Ik denk dat dit inderdaad het probleem is. Ik heb de tijdszone in mijn profiel aangepast en het vinkje aangevinkt (al heb ik geen flauw idee wat dat vinkje doet). Wolojoli, J-Thread en Technetium, bedankt voor jullie reacties en het meedenken Groet, Mark (Kikker4)
J-Thread Geplaatst 10 januari 2013 Geplaatst 10 januari 2013 Het vinkje zorgt ervoor dat we in de zomertijd automatisch meebewegen naar GMT +2.
Aanbevolen berichten