Spring naar bijdragen

Waarschuwing Internet Oplichting


ensingg

Aanbevolen berichten

Het lijkt het er op dat ik het slachtoffer ben van internetfraude/markplaats.

 

Mijn Oregon is defect en via MP had ik een Oregon 450 gevonden.

Na enig internet speurwerk heb ik het risico genomen om het geld over te maken.

 

Als het nu een telefoon, een ipad of iets anders, maar een gps..... Zeker met een foto erbij.

Maar goed, het blijkt dat oplichters vaak gewoon advertenties van anderen overnemen.

 

Dit is de advertentie http://www.marktplaats.nl/a/sport-en-fitness/bergsport-en-wandelen/m625542389-garmin-oregon-450-inclusief-4-kaarten.html

 

Ook de emailwisseling gaf me geen argwaan. en na de vraag om een sms ter verificatie kreeg ik die netjes van een gsm.

 

Ik hoef geen reacties op deze melding waarbij mensen me attenderen op dingen die ik had moeten zien.
Dit bericht is puur ter informatie dat ook dit soort apparatuur wordt gebruikt voor oplichting.

 

En ik ben echt mijn huiswerk wel gemaakt. Ook het bankrekeningnummer heb ik gecheckt op www.mijnpolitie.nl.

Maar toch is het mij overkomen.

 

Wees gewaarschuwd.

 

Gert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Bah. Zo zie je maar weer dat vooraf geld overmaken naar een particulier niet te doen is. Altijd zaken doen in levende lijve, of betaling na ontvangst en controle goederen. Neemt niet weg dat dit oplichting is. Dat is niet omdat jij erin trapte, maar omdat de persoon aan de andere kant van de lijn een oplichter is. Heb je al aangifte gedaan? Zo voorkom je dat zo iemand meer slachtoffers maakt. Je kunt de gegevens ook bekend maken op opgelichtopinternet.nl. Wellicht kan de bank nog iets betekenen?

Meld dit ook bij Marktplaats!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...