MarcoDomi Geplaatst 5 november 2012 Geplaatst 5 november 2012 Hallo, ik ben heel erg nieuw en een heel erge beginner. Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar niks gevonden wat me hielp. Ik ben al tijden van plan iets met Geocaching te gaan doen, want het lijkt me echt super. Dit weekend zijn we met vrienden mbv een Iphone wat caches in de buurt gaan zoeken. dat ging erg goed. Nu heb ik zelf een Samsung Galaxy Gio met de apps c:geo en GPS status. Ik ben vanadaag wat gaan proberen, maar de helft van de tijd lijkt het niet te werken. Het gps-symbool blijft knipperen, het kompas wijst alle kanten uit behalve de goede (ik probeerde naar een cache te lopen waarvan ik al wist waar deze lag). Ik heb alleen Wifi dus had de cache in mijn telefoon gezet. Nu heeft mijn vader een bejaarde Garmin Etrex summit die ik kan lenen. Hij heeft geen kabeltje meer om 'm op de computer aan te sluiten. Kan ik hier nu iets mee? Bv alleen eenvoudige caches gaan doen en dan mijn telefoon gebruiken voor de info, en de Garmin alleen voor de gps zelf, dus om de coördinaten van de cache in te voeren? Of heeft iemand een tip om eht beter te doen met mijn telefoon? Alvast bedankt voor de moeite! Liefs Domi
Van Stolk Geplaatst 5 november 2012 Geplaatst 5 november 2012 Als ik even snel je toestel bekijk op internet dan heeft hij gewoon een USB aansluiting op de achterkant. Hier voor hebben de meeste mensen wel zelf en snoertje van bv een foto toestel wat er op past. Ik zou het gewoon eens rustig passen. Er is voldoende over te vinden op google.
wij-twee Geplaatst 5 november 2012 Geplaatst 5 november 2012 Hallo Domi, Ik zou zeggen, gebruikt inderdaad de Etrex voor het zoeken van caches (d.m.v. handmatig invoer) een GPS is hiervoor immers gemaakt en een telefoon om te bellen Als de Etrex bevalt kan je altijd nog een usb snoertje kopen om caches in je gps te zetten http://cyclingshop.nl/garmin-usb-kabel
Eric & Karin Geplaatst 5 november 2012 Geplaatst 5 november 2012 Wij hebben ook zowel een Etrex als een smartphone. De Etrex is nauwkeuriger. c:geo geeft op de smartphone daarentegen de caches weer compleet weer. Ook erg prettig. Het kompas wijst inderdaad niet altijd de goede kant op. Het aantal meters loopt echter af of op. En dat klopt dan weer wel. Voor ons is een combinatie dus het prettigst. Een usb kabel volstaat inderdaad om de gegevens op je etrex te laten. Succes en vooral heel veel plezier met cachen!
MarcoDomi Geplaatst 6 november 2012 Auteur Geplaatst 6 november 2012 Dank jullie wel allemaal! Ik ga eens kijken of we misschien een passend snoertje hebben. Vandaag met goeie ontvangst toch iets gevonden emt mijn mobiel.. Hoera! Dit is leuk! Liefs Domi
Aanbevolen berichten