BeeksePythagoras Geplaatst 29 augustus 2012 Geplaatst 29 augustus 2012 Ik heb de app GCC op mijn smartphone gezet en in het menu Coordinates verschillende tooltjes gevonden die afstanden en intersecties uitrekenen. Nu staat er ook bij Bearing: calculate initial and final bearing between two coordinates. Nu weet ik inmiddels dat bearing de hoek is. Maar wat betekent initial and final bearing?
technetium Geplaatst 29 augustus 2012 Geplaatst 29 augustus 2012 Stel je gaat van Amsterdam naar New York. Dan kun je een dezelfde hoek aanhouden (een rechte lijn op google maps) maar het is korter om over IJsland te gaan (een zogenaamde grootcirkel) De kortste lijn over een bol. De hoek t.o.v. het Noorden is bij vertrek anders dan bij aankomst (Sterker hij veranderd constant tijdens je reis) Daarom dus start (initial) en einde (final) bearing (richting). Als je over een afstanden onder een paar km projecteert is het effect zo klein dat je nauwelijks verschil tussen de hoeken ziet. Tc
BeeksePythagoras Geplaatst 29 augustus 2012 Auteur Geplaatst 29 augustus 2012 Dat is duidelijk. Dank je wel
Aanbevolen berichten