Semmyb Geplaatst 24 juli 2012 Geplaatst 24 juli 2012 (bewerkt) hej ...wie kan mij vertellen hoe ik terug kan gaan van software 8.50 naar een vorige versie 5.50 . En daarbij bedoel ik dus een normale versie, geen beta. heb dit geprobeert maar krijg dan een gcd file , en weet niet hoe ik die moet installeren. heb een oregon 550t bvd team fridhem 24 juli 2012 bewerkt door Team Fridhem
StefandD Geplaatst 24 juli 2012 Geplaatst 24 juli 2012 Op de website van Perry staat het een en ander. Of jouw gewenste versie er ook bij staat weet ik niet, kijk maar even...
lôntje Geplaatst 25 juli 2012 Geplaatst 25 juli 2012 Copy gupdate.gcd to [OR drive]:\Garmin\gupdate.gcd Restart the Oregon
Semmyb Geplaatst 25 juli 2012 Auteur Geplaatst 25 juli 2012 Copy gupdate.gcd to [OR drive]:\Garmin\gupdate.gcd Restart the Oregon sorry...ben een leek hierin ...dit zegt me niets. heb geen map met OR drive:\Garmin\gupdate.gcd moet ik hier 5.50 (gcd) 5.00 14/2/12 Garmin Player v5.50 Wherigo Engine v2.11 Improved GPS response at low speeds. Fixed potential issue when exiting geocache descriptions op 5.50 gcd klikken ...downloaden ...opslaan in map copy en dan in die garmin\gupdate.gcd map plaatsen... dit lukt nl niet...
Semmyb Geplaatst 31 juli 2012 Auteur Geplaatst 31 juli 2012 hallo... weet misschien iemand hier een antwoord op ....
thex Geplaatst 31 juli 2012 Geplaatst 31 juli 2012 (bewerkt) Copy gupdate.gcd to [OR drive]:\Garmin\gupdate.gcd => kopieeer het bestandje gupdate.gcd (bevattende de firmware) naar de sd kaart op je gps in het mapje \Garmin Dit kan door de gps aan je usb poort te hangen. De sd kaart wordt dan zichtbaar op je pc. Je kunt ook de sd kaart uit je gps trekken en in een kaartlezertje stoppen. Restart the Oregon => nu gps loskoppelen, uitzetten en weer aanzetten. Dan even geduld. Overigens is het verstandig de \Garmin\GPX map leeg te maken. Het gaat dus om het gcd bestand ! 31 juli 2012 bewerkt door thex
Semmyb Geplaatst 1 augustus 2012 Auteur Geplaatst 1 augustus 2012 Copy gupdate.gcd to [OR drive]:\Garmin\gupdate.gcd => kopieeer het bestandje gupdate.gcd (bevattende de firmware) naar de sd kaart op je gps in het mapje \Garmin Dit kan door de gps aan je usb poort te hangen. De sd kaart wordt dan zichtbaar op je pc. Je kunt ook de sd kaart uit je gps trekken en in een kaartlezertje stoppen. Restart the Oregon => nu gps loskoppelen, uitzetten en weer aanzetten. Dan even geduld. Overigens is het verstandig de \Garmin\GPX map leeg te maken. Het gaat dus om het gcd bestand ! sorry heb alles geprobeerd ...naar de garmin folder onder garmin ...naar de sd kaart... geen resultaat. Wat doe ik fout. ik ga naar http://garminoregon.wikispaces.com/Versions+x50 dan scroll ik naar beneden naar 5.50 gcd..dubbelklik en download 5.50. Sla dit op in een mapje ,kopieer dit ,en stuur dit naar de betreffende Garmin of SD kaart. Verder gebeurt er niets, de versie die ik heb 4.49 beta blijft erop staan....!!!
thex Geplaatst 1 augustus 2012 Geplaatst 1 augustus 2012 (bewerkt) Je moet wel je gps herstarten. Je zult dan zien dat de firmware geladen wordt. Pas bij opstarten controleert de gps of er een update staat (mits bestandje natuurlijk een goede is). En als je 1 mapje hoger probeert: in de root van het kaartje ? Of op de USB mass sorage (dus niet de sd kaart). na installatie is het bestandje ook weg. Controleer dit even. Op het duitse forum staat een methode om met de webupdater: Leider hat es nicht genügt, eine Datei gupdate.gcd in den Garmin-Ordner zu legen. Das GPS hat gebootet ohne von der Update-Datei Notiz zu nehmen. Ich habe daraufhin in der Datei system.xml den Eintrag Software Version geändert zu: <SoftwareVersion> Software Version 2.90 </SoftwareVersion> und in der Datei GarminDevice.xml den entsprechenden Eintrag zu <SoftwareVersion> 290 </SoftwareVersion> Damit habe ich den Webupdater glauben machen können, dass er die viel ältere Version 2.90 auf dem GPS findet und folglich "etwas zu tun hat". Er hat die 3.20er-GUPDATE.GCD wie von amdwolfgang beschrieben nach "GPS-Laufwerk:\\Garmin\" kopiert. Beim Booten kam eine Rückfrage, ob die aktuelle Software durch eine ältere ersetzt werden soll. Man bejaht und dann klappt alles wie gewünscht. klikker 1 augustus 2012 bewerkt door thex
Semmyb Geplaatst 1 augustus 2012 Auteur Geplaatst 1 augustus 2012 had de gps op gestart, maar hij gaf geen update aan....dus maw is het mapje waarschijnlijk niet goed!!! heb daarna gecontroleerd of het mapje er nog stond, bij alle 2 de pogingen was het mapje ook nog aanwezig.! vreemd!
thex Geplaatst 1 augustus 2012 Geplaatst 1 augustus 2012 Het bestandje, na een update is het bestandje weg. Maar probeer de duitse aanwijzingen eens.
Semmyb Geplaatst 1 augustus 2012 Auteur Geplaatst 1 augustus 2012 ja ik kan de duitse wel proberen maar dan ga ik waarschijnlijk naar de allerlaatste update, en deze wil ik namelijk niet hebben. Deze ben ik niet tevreden over. Heb de duitse manier bekeken maar dit gaat me te ver..ben een leek hierin , heb gekeken bij <SoftwareVersion> Software Version 2.90 </SoftwareVersion> maar hier kan ik niets veranderen ,zoals gezegd ...dit gaat me te ver.
thex Geplaatst 1 augustus 2012 Geplaatst 1 augustus 2012 Daar gaat dat draadje over. Downgraden met de webupdater door hem te belazeren.
thex Geplaatst 1 augustus 2012 Geplaatst 1 augustus 2012 Het bestandje system.xml staat ook in het foldertje Garmin op de USB schijf (niet de sd kaart). Daarin prop je een oud versienummer. De webupdater, dom als die is, leest hem, en concludeert dat je wel een nieuwere kunt gebruiken.
Semmyb Geplaatst 1 augustus 2012 Auteur Geplaatst 1 augustus 2012 ja ik weet wat je bedoeld maar heb in die map gezeten maar het lukt me niet om het te veranderen naar een andere software versie op de duitse manier .ik kan wel de betreffende regel aan klikken maar niet veranderen.!!
Aanbevolen berichten