Heideroosjes Geplaatst 18 juli 2012 Geplaatst 18 juli 2012 Is er iemand bereid om uit te leggen hoe een relatieve projectie in z'n werk gaat met een Oregon 400t? Alvast erg bedankt.
StefandD Geplaatst 18 juli 2012 Geplaatst 18 juli 2012 (bewerkt) Wil je projecteren van waar je bent, maak dan eerst een waypoint aan. Vanuit de Waypoint Manager kan je het waypoint opzoeken die je wilt projecteren. Of tik de waypoint aan op de kaart. Van dit waypoint kan je de eigenschappen aanpassen. Eén van de laatste opties (helemaal naar beneden scrollen) is de mogelijkheid om een waypoint te projecteren. De Oregon maakt dan een nieuw waypoint aan op de geprojecteerde locatie. 18 juli 2012 bewerkt door StefandD
Triskelle Geplaatst 19 juli 2012 Geplaatst 19 juli 2012 Wil je projecteren van waar je bent [...]. De Oregon maakt dan een nieuw waypoint aan op de geprojecteerde locatie. Dat is een projectie ... ik ben ook wel benieuwd naar wat er met een relatieve projectie wordt bedoeld. @ Heideroosjes: Bij welke cache zijn jullie dit tegengekomen? En wat geeft de eigenaar al antwoord?
Fotogravinnetje Geplaatst 19 juli 2012 Geplaatst 19 juli 2012 Bij een relatieve projectie, weet je uit welke richting je komt en hoeveel graden je af moet buigen ten opzichte van de richting die je gaat. Dus als de richting waarin je gaat 130° is en je moet een hoek maken van 25° naar links (tegen de klok in) dan moet je dus een projectie doen met 130° - 25° = 105°. Als je vervolgens 45° naar rechts moet nemen, moet je die dus optellen: 150° Ik hoop dat het zo duidelijk is
Heideroosjes Geplaatst 19 juli 2012 Auteur Geplaatst 19 juli 2012 Het is een spoiler als ik zeg bij welke cache ik dit tegen ben gekomen. En om het leuk te houden voor anderen laten we dat dus in het midden. Het gaat er mij om dat ik graag wil weten hoe zo iets in z'n werk gaat. Het zijn inderdaad een aantal tekeningetjes van kompasjes met graden en afstanden erbij. Maar ik denk dat ik wel wat kan met het antwoord van Fotogravinnetje. Dus dat ga ik eens proberen. Bedankt!
Triskelle Geplaatst 20 juli 2012 Geplaatst 20 juli 2012 [...]Ik hoop dat het zo duidelijk is Zekers! Bedankt!
Aanbevolen berichten