Spring naar bijdragen

NetGPS probleem


Wally

Aanbevolen berichten

NetGPS is a companion system to Oziexplorer. It makes it possible to

transmit coordinate data from a PC, across a network to another PC running

Oziexplorer’s moving-map system.

Meer info over NetGPS

 

 

In mijn geval wil ik de PocketPC variant als remote laten werken en via GPRS positiegegevens doorsturen.

 

Daarvoor heb ik het standaard perl script wat bij de software komt geupload naar een subdirectory onder de root van een webserver van derden, waar ik voor de gelegenheid wat ruimte op heb gekregen.

 

Vervolgens ben ik de tests gaan doorlopen zoals die in de handleiding aanbevolen worden, m.b.t. de webserver.

 

Test Step 1

Test: Invalid Access

Input: http://servername/netgps.pl

Expected Result: "GPSERROR:Invalid Parameters"

Ik krijg: "GPSERROR:Incorrect password/unknown username.:"

 

 

Test Step 2

Test: No user data found for Receiver.

Input: "http://servername/netgps.pl?un=joe&pw=bloggs"'>http://servername/netgps.pl?un=joe&pw=bloggs"

Expected Result: "GPSERROR:No user data found."

Ik krijg: "GPSERROR:Proc error: RCV-FN1:"

 

 

Test Step 3

Test: Valid Remote input.

Input: "http://servername/netgps.pl?un=joe&pw=bloggs&cds=$GPRMC,065954,V,3244.2749,S,1480 9.9369,E,21.6,0.0,211202,11.8,E,S*07

Expected Result: "GPSOK"

Ik krijg: "GPSERROR:Invalid NMEA data: '$GPRMC,065954,V,3244.2749,S,1480 9.9369,E,21.6,0.0,211202,11.8,E,S*07' Code IV:"

 

 

Test Step 4

Test: Valid Receiver input.

Input: "http://servername/netgps.pl?un=joe&pw=bloggs"

Expected Result: "GPSOK$GPRMC,065954,V,3244.2749,S,14809.9369,E,21.6,0.0,211202,11.8,E,S*07"

Ik krijg: "GPSERROR:Incorrect password/unknown username.:"

 

 

tot zover m'n tests, test 5 sla ik maar even over omdat 1 t/m 4 al niet werken.

 

 

Ik heb zelf weinig verstand van perl scripts, de oorzaak van deze fouten kan ik dus niet achterhalen. Wellicht dat ik nog wat moet regelen op de webserver zelf (die ik overigens via WS-FTP kan benaderen).

 

Wellicht dat iemand hier ervaring mee heeft en kan helpen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik ben zelf ook geinteresseerd in tracking, want dat is het eigenlijk en wil daarom met je meedenken;

 

 

Als ik de foutmeldingen zie, denk ik aan;

 

 

Belangrijke voorwaarden staan in hst 1;

 

je gps (garmin?); op nmea in / uit protocol ; instellingen interface

 

Ozi receiving pc

-moving map moet eerst met de gps werken op de ontvangende pc alvorens met netgps aan de gang te gaan

het protocol dat netgps gebruikt is nmea in/nmea uit; let op configuration; nmea only niet je garmin protocol; automatisch gpsmodel ; all makes (saven)

gps upload/download wgs 84

gps output datum

 

gps symbol set aut. default.

 

Ozi

Compoort goed? ; poort/ bautrate

 

Als Moving map nu werkt met de gps aan de ontvangende pc dan zijn de data geschikt voor ontvangen.

De gps dient daarna alleen aan de remote (moving pc ) te opereren

 

pda/ gsm modem geschikt voor internet.

 

Is de dialup networking; met naam en password goed?; check of je met je pda het internet op kan;

pda is geschikt voor het zenden

 

Is de toegang met naam en password voor de webserver ingesteld? Anders ontvangt niets en mag je geen info afnemen.

 

misschien heb je hier wat aan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik ben met NetGPS bezig. Ik gebruik echter de .Net variant er van en ik krijg geen foutmeldingen als ik de test doorloop. Wel heb ik last van het feit dat je maar kan kiezen uit 4 Com-poorten. Mijn GPS zit op 5 ! :unsure: Hier komt binnekort een fix voor

 

Ik zaleens zien of ik jullie van dienst kan zijn. Hoe hebben jullie GPRS ingezet of gaan dat doen?

 

Groeten,

 

 

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jan,

 

Ik vind het leuk dat dit onderwerp gestart is, omdat ik een trackingsysteem wilde hebben op de fiets van mijn zoontje. Een ondernemend baasje

Mooi weer, fietsen naar vriendjes enz. Waar hangt 'ie uit.

 

De bedoeling van mij is een iets ander systeem als hier;

Hier gaat de actie min of meer uit van de moving party naar de webserver.

 

Mijn opzet is meer het zuivere tracking ; via een kaartprogramma "inbellen" naar de gps met een gsm prepaid en hup daar verschijnt hij op de kaart.

 

Kan dat ook met jou programma via een track gps/gsmprepaidbox? Lijkt mij erg leuk.

Kan je daar wat over vertellen?

gr Dirk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de reacties tot zover.

 

Dj bel, je komt met mogelijke problemen in de NMEA interface e.d.

Echter, ik zit nog in de testfase van het perl script zelf. Door in de internet explorer op mijn pc naar het script te gaan kan de juiste werking reeds getoetst worden zonder eerst alle hardware + GPS te configureren.

 

De door mij geprobeerde commando's komen dus uit de help. Ze zijn bedoeld om het script zelf te testen.

 

In elk geval heb ik al eerder succesvol m'n GPS aan m'n pocketpc pda gekoppeld (NMEA) en ook al GPRS werkend kunnen krijgen (maar dat is hier dus nog niet van toepassing omdat ik eerst de test doorloop).

 

japi, je spreekt over de .net variant van het script. Wat heb je nodig om zo'n script te draaien? Kan dat vanaf de homepage ruimte van de eerste de beste Internet provider?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi, nee je provider moet een machine zijn waarop het .Net framework beschikbaar is. Dat is dus een machine met Windows. Ik ken nog geen providers die dit aanbieden. Dus moet je een eigen webservertje hebben. Dt kan vaak wel met een ADSL, maar dat hangt er vanaf.

 

Ik ben nog niet toegekomen om met perl aan de slag te gaan eigenlijk wil ik met php iets gaan proberen, dat is goed beschikbaar.

 

 

Groeten,

 

Japi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[..] Ik ken nog geen providers die dit aanbieden. Dus moet je een eigen webservertje hebben. Dt kan vaak wel  met een ADSL, maar dat hangt er vanaf.

[...]

Hoe gemakkelijk kan een eigen server opgezet worden op een XP professional systeem? Hoe heb jij dat .net script draaien?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een webserver draaien onder XP is geen probleem. De software wordt meegeleverd met XP. De exacte naam weet ik niet maar de afkorting is IIS/PWS (Internet Information Services/Personal Webserver). Je moet even kijken of dit geinstalleerd is, zo niet, dan even installeren. Het .NET framework dat je nodig hebt is bij XP al geinstalleerd. Daarna kan je het meegelverde script installeren zoals in de NetGPS handleiding is beschreven.

 

Laat me even weten hoe het loopt.

 

Groeten

 

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...