Spring naar bijdragen

Etrex 30 Of Dakota 20


Harrynak

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

 

Ik ben het geocachen met mijn smartphone meer dan beu en ga dan ook over tot de aanschaf van een deugdelijke GPS.

Na wat gelezen te hebben kom ik toch wel tot de conclusie dat een Garmin GPS de beste keuze is.

 

Hierbij kom ik uiteindelijk terecht bij een Etrex 30 of een Dakota 20.

 

Iemand positieve of negatieve ervaringen met deze toestellen? Ik kan namelijk moeilijk de definitieve keuze maken.

Enerzijds de Dakota met een touchscreen dat wat groter is en makkelijker te bedienen is voor de kinderen.

Anderzijds de Etrex die wat nieuwer is en GLONASS ondersteund (wat ik daar dan ook voor voordeel van mag hebben bij cachen).

Prijsverschil is er niet.

 

Wie helpt mij de juiste keuze te maken. Bij voorbaat dank voor jullie reakties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik kan niets zeggen over de Etrex 30, maar wel over de dakota 20. Wij hebben deze GPS nu ongeveer een jaar en zijn er nog steeds razend enthousiast over. Mooi formaat, ligt lekker in de hand, wat een groot pluspunt is bij een langere wandeling. En makkelijk in gebruik. Wij gebruiken oplaadbare batterijen en kunnen daar toch echt een hele dag mee cachen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een etrex30. Ben er bijzonder tevreden mee. GLONASS betekent dat je een snellere én nauwkeuriger fix hebt dan met alleen GPS. Ik vind het heerlijk. Nooit meer lang wachten op een fix, en zelfs in huis gewoon een fix waar ik eerder het signaal kwijt raakte.

Waar je denk ik vooral naar moet kijken als je tussen deze twee kiest: heb je liever touchscreen (druk-gevoelig, voor mij geen optie nu ik zo gewend ben geraakt aan de capacitieve schermen van m'n telefoon en de tablets in huis), of liever een joystik voor de besturing. De overige verschillen zijn zo klein dat je die in de praktijk waarschijnlijk toch niet gaan opvallen als je toch al niet anders gewend bent.

Succes met je keuze!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hadden een dokato 10, iets minder dan de 20, maar vonden het echt een butding. Volgens de beschrijving had de dokata 10 een meedraaiend kompas en een paar andere dingen extra, maar ook net als de 10 een uitstekend ontvangs. Dit viel vies tegen. Wij hebben er daarom maar 4 maanden mee gecached en toen een Oregon gekocht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie reakties.

 

Het is de etrex 30 geworden. Vanmorgen gehaald bij Waypoint.

De doorslag gaf dat de etrex 30 weer wat nieuwer is en nauwkeuriger door GLONASS. Weet niet of je daar bij geocachen iets van gaat merken, maar goed.

Tevens zijn er leverproblemen met de Dakota 20. Dat zie ik ook bij andere webwinkels.

Deze was dus niet op voorraad en als je dan in de winkel staat wil je uiteraard niet met lege handen naar huis :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...