Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Wie kan mij helpen want met de andere topics kan ik niets.

Ik wil het graag in zijn "makkelijkst niet begrijpende iets van computertaal".

Wij gaan a.s. donderdag naar Frankrijk. Ik heb een pocket querry gemaakt van de omgeving waar we naar toe gaan en krijg dus 500 caches. Om die nu handmatig in mijn GPS te zetten (oregon 450t) dat is geen doen.

Via e-mail kreeg ik een gpx bestand? Moet ik dat dan in mijn GPS zetten? En heb ik dan meteen alle caches in mijn GPS staan? Dan moet ik dus papierloos kunnen cachen.

Wie kan mij helpen.

Geplaatst (bewerkt)

Oke, en dan loop ik meteen vast.

Als ik in de e-mail klik op de link dan kom ik bij het bestand dat my finds pocket query heet. Maar hoe krijg ik dat dan in mijn GPS.

Als ik er op klik, dan open ik het bestand? 8931624.GPX

Ik sluit de GPS aan op de computer en open dan de bestanden? Dan zou ik dus ergens Garmin/GPX moeten zien staan?

Jij hebt het over twee bestanden. Ik heb er maar eentje.

Sorry hoor, maar ik heb niets met computers en mijn man nog minder. :bag:

bewerkt door Indy & Jones
Geplaatst

Waarschijnlijk heb je een zip-file gekregen. In die zip-file zitten de twee bestanden. Waarschijnlijk pakt je computer ze vanzelf voor je uit als je het ergens opslaat en er dan op klikt.

Als je de Oregon aan je computer aansluit dan zijn er twee opties. Ofwel je ziet twee nieuwe schijven verschijnen op je computer, ofwel je Oregon gaat 'gewoon' aan en je krijgt menu's te zien op je Oregon alsof je in het veld staat. Dat eerste moet je hebben (is ook de standaard instelling van je Oregon). Wacht tot hij die schijven heeft aangemaakt en kijk in welke de directory Garmin/GPX staat. Kopieer de beide bestanden daarheen en test het even uit.

Succes!

mail me anders als het niet lukt, je weet me wel te vinden...

Geplaatst

Noppes, ik heb het bestand in mijn GPS gekopierd bij Garmin / GPX maar geen caches in mijn GPS :crybaby:

Ik ga nog eens kijken eitjes :blush:

Het blijft één bestand.

Wat jammer, wat jammer :bag:

Geplaatst

Sla het .zip bestand op ergens op je computer op, niet meteen op je Oregon.

Klik er op

Dan verschijnt er als het goed is een schermpje met de twee bestanden er in.

Kopieer die afzonderlijk naar je Oregon in de genoemde map.

Geplaatst

De mail met de myfinds-pq moet je natuurlijk niet hebben. Je moet de pq hebben die je aangemaakt hebt. Ga anders naar http://www.geocaching.com/pocket. Zoek in de lijst de aangemaakte PQ op. Staat er al een datum in de laatste kolom? Zo niet, klik de PQ aan en controleer of bovenaan de juiste vinkjes staan, save en wacht op de mail dat de PQ klaar staat. Anders ga je terug naar de pagina met PQ's en kies dan voor het tabblad Pocket Queries Ready to Download. Als je PQ gegenereerd is, staat hij daar tussen en kun je hem downloaden.

Geplaatst

Nee, het lukt me niet. Ik heb het opgeslagen bij documenten. Daar zie ik het ook staan. Ik heb het opgeslagen als zip bestand (je kunt het ook opslaan als "alle bestanden.") Maar het blijft maar 1 bestand.

Ik ga die pocket query nog eens opnieuw draaien.

Geplaatst

Mail me gewoon even! Dan krijg je mijn telefoonnummer en dan hebben we het er even over. Dat gaat vast veel sneller...

Geplaatst

Mail me gewoon even! Dan krijg je mijn telefoonnummer en dan hebben we het er even over. Dat gaat vast veel sneller...

:thumbup:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...