Spring naar bijdragen

Eartcache Overnemen


Hoekraam

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Ik ben zelf al een tijdje bezig geweest om een nieuwe eartcache te maken

Maar het wou niet echt lukken

I.v.m. Dat de rivieuwer moeilijk dee dat ht niet onder de benodigde informatie zou kunnen passen

Ik heb toen iets geprobeerd over een polder maar dat mocht niet omdat het over water ging

 

Ik ben nu opzoek naar een Eartcache die ik eventueel zou kunnen overnemen

Want ik zou graag een eartcache willen overnemen

 

Weten jullie een leuke? Of welke ik eventueel zou kunnen overnemen

 

Of hebben jullie tips voor het maken van een Eartcache

 

Groeten

Robbin

bewerkt door Hoekraam
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik ben nu opzoek naar een Eartcache die ik eventueel zou kunnen overnemen

Want ik zou graag een eartcache willen overnemen

 

Weten jullie een leuke? Of welke ik eventueel zou kunnen overnemen

 

Of hebben jullie tips voor het maken van een Eartcache

 

Groeten

Robbin

 

Heb je op school aardrijkskunde gehad en dan met name geologie en natuurkundige aardrijkskunde?

Google eens op je woonplaats en dan aardkundige verschijnselen. Komt vast iets naar voren.

Maar een Earthcache overnemen.....zelf een webpagina en eventueel een korte route maken geeft meer voldoening! Gebruik je fantasie en lees de voorwaarden eens goed door voordat je een earthcache aanbiedt. De reviewers doen vaak niet moeilijk, eerder de makers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je op school aardrijkskunde gehad en dan met name geologie en natuurkundige aardrijkskunde?

Google eens op je woonplaats en dan aardkundige verschijnselen. Komt vast iets naar voren.

Maar een Earthcache overnemen.....zelf een webpagina en eventueel een korte route maken geeft meer voldoening! Gebruik je fantasie en lees de voorwaarden eens goed door voordat je een earthcache aanbiedt. De reviewers doen vaak niet moeilijk, eerder de makers.

 

Ik denk dat je het onderschat. Zo was het inderdaad, tot een aantal maanden geleden. Onze meest recente earthcache is een aantal keer afgewezen; hij was niet uniek genoeg, er werd te weinig initiatief gevraagd, de cacher moest te weinig onderzoek ter plekke doen (bord lezen is geen onderzoek), eenvoudige metingen mogen niet, zodra er 1 vraag bij zit die niet heeeeel geologisch is wordt het afgewezen. De uitkomst was een earthcache die echt heel anders is dan vrijwel alle earthcaches die online zijn.

 

De wereld rond earthcaches is veranderd; en wel zodanig dat het bijna onmogelijk is er een te publiceren. Ik weet ook dat hoekraam het een aantal keer geprobeerd heeft met earthcaches die er in het verleden absoluut zeker doorheen waren gekomen. Maar ja, niet meer dus.

 

Of dat goed is of slecht daar wil ik niet over discussieren, maar feit is wel dat alleen wat zoeken op de geologie van je woonplaats echt niet meer voldoende is. En het is op die moment juist absoluut de reviewer die moeilijk doet, en niet de maker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aha, heel verhelderend en een aanvulling op wat ik al een beetje wist. Ik heb onlangs een mailtje ontvangen van de Earthcache reviewer of ik voortaan het vragen van een foto "optioneel" wil maken. Daar had ik wat vragen over (met name oppassen voor leunstoelcaches) en n.a.v. daarvan heb ik een hele duidelijke mail ontvangen over het vernieuwde beleid. Ik dat licht past dit verhaal (van de Schaafjes) ook wel.

 

Met googlen op geologie en je leefomgeving bedoel ik juist niet de eerste de beste rimpel in het veld met een bordje erbij tot Earthcache te bombarderen. Juist onderzoek doen en met iets origineels komen vind ik zeker een verbetering van de Earthcache.

En google kan je daarbij helpen. Misschien is het een idee voordat je een Earthcache aanbiedt om eerst je vragen te mailen? Scheelt weer een website maken.

 

Overigens is de grap bij een Earthcache ook dat mensen gewoon niet goed en/of volledig lezen. Zo leg ik in een van mijn Earthcaches uit hoe een pingoruine ontstaat en vraag vervolgens wat ze daarvan nog in het veld terug zien. Maar weinigen die gelijk het juiste antwoord mailen. Beetje jammer als men dan niets leert van zo'n bezoekje aan een fraaie pingo (zonder informatiebod!!). Natuurlijk is niet iedereen aardrijkskundig of geologisch onderlegd, maar klaag daar dan ook niet over. Het gaat juist om het leermoment en niet alleen een eenvoudig puntje erbij!

 

Oja, terug naar Hoekraam. Schiedam is natuurlijk erg lastig minden in een mega gecultiveerd havengebied, maar misschien kan je eens naar de nieuwe Maasvlakte fietsen en vervolgens uitzoeken hoe niet alleen mensenhanden daar iets gemaakt hebben, maar hoe ook de natuur (wind) daar vat op heeft gekregen. Leuk document bijvoorbeeld, Schiedam staat er ook in op blz. 67.

bewerkt door Team Professor X
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...