Harm en Jacqueline Geplaatst 16 april 2012 Geplaatst 16 april 2012 Triskelle, Welgemeende excuses voor de gebruikte toon. Dit is inderdaad geen goede entree op het forum. Het is geweldig dat er forums als deze bestaan waar mensen met elkaar in contact kunnen komen. En dat moet niet verpest worden door mensen die het alleen gebruiken om een klein ongenoegen te spuien. Sorry. Ik zal me in de toekomst wat opbouwender opstellen. Hartelijke groet Harm P.S. ik kon de vorige post niet wissen, anders had ik dat gedaan. Hij is op een moment van emotie ontstaan, en daar heb ik achteraf spijt van.
Ronald en Jose Geplaatst 16 april 2012 Geplaatst 16 april 2012 Triskelle, Welgemeende excuses voor de gebruikte toon. Dit is inderdaad geen goede entree op het forum. Het is geweldig dat er forums als deze bestaan waar mensen met elkaar in contact kunnen komen. En dat moet niet verpest worden door mensen die het alleen gebruiken om een klein ongenoegen te spuien. Sorry. Ik zal me in de toekomst wat opbouwender opstellen. Hartelijke groet Harm P.S. ik kon de vorige post niet wissen, anders had ik dat gedaan. Hij is op een moment van emotie ontstaan, en daar heb ik achteraf spijt van. Beste mensen, De zon komt voor niks op en de wind waait gratis. Zonder mensen die willen betalen voor deze hobby (en de vele vrijwilligers) geen sites en inovaties volgens mij! Het is bijna de omgedraaide wereld en een beetje kortzichtig. Groet, stoethaspels
Harm en Jacqueline Geplaatst 16 april 2012 Geplaatst 16 april 2012 Beste mensen, De zon komt voor niks op en de wind waait gratis. Zonder mensen die willen betalen voor deze hobby (en de vele vrijwilligers) geen sites en inovaties volgens mij! Het is bijna de omgedraaide wereld en een beetje kortzichtig. Groet, stoethaspels Dat is natuurlijk helemaal waar. Voor niets gaat de zon op. Die servers moeten ook betaald worden, en de software. Dat is duidelijk. Voorheen waren de voordelen van een premium membership vooral gebruikersgemak. Maar verder was iedereen gelijk. Je kon kiezen tussen gemak en ervoor betalen, of niet, en dan meer moeite moeten doen. Nu heeft men niet alleen een splitsing teweeg gebracht, zelfs de leden het gereedschap in handen gegeven die splitsing naar behoeve the gebruiken. Ik heb in mijn eerste ongelukkige post (het taalgebruik en de toon betreur ik, maar ik kan hem niet meer terugdraaien, helaas) een toespeling gemaakt op het leggen van een "niet-premium" cache. Ik ben het met Triskelle eens, dat zou de hobby niet helpen.
meelhopper Geplaatst 16 april 2012 Auteur Geplaatst 16 april 2012 Als ik de voorgaande reacties lees merk ik dat men voorbij gaat aan mijn reden om een cache PM te maken. Veel beginnende cachers weten niet dat een cache een moeilijkheidsgraad heeft of negeren deze. Beginnende cachers (met misschien 5 muti's op hun naam) starten aan een 4-5 sterrencache. Vanwege het hoge aantal Geo D'ors voor de serie De Hel van Loon komen cachers van heinde en verre om deze caches te doen. Ik vind het erg vervelend als men van ver komt en men moet onverhoopt terug omdat men op één puntje vastloopt. Vandaar dat ik tel bereikbaar ben. Maar steeds vaker komt het voor dat ik gebeld wordt door beginners die niet kunnen projecteren of niet weten wat RD is. En meer van dit soort dingen. Met een PM drempel hoop ik een filter te hebben voor de cacher die een wat beter opbouw heeft in zijn cache ervaring. Hoewel ik weet dat er ook legio niet PMers zijn die al honderden caches hebben gedaan. Mijn keuze. Overigens ik heb nog genoeg andere leuke caches die gewoon voor iedereen zijn. In de serie Hertjes kijken zit zelfs een moeilijkheids opbouw met uitleg van de gebruikte technieken.
thuishuis Geplaatst 16 april 2012 Geplaatst 16 april 2012 Zelf zijn wij na 2 maanden cachen Premium member geworden (we cachen nu bijna 3 jaar), onze beide kinderen hebben ieder een eigen account maar geen Premium Member. Als zij met ons meelopen dan mogen ze ook de cache loggen, ook Premium Member caches loggen ze dan gewoon via een achterdeurtje. Ik weet van een geocacher uit Gronau dat zij al haar caches alleen voor Premium Members maakt aangezien ze dan minder snel geript worden. De reden van Meelhopper vind ik ook wel een goede, alleen zie je wel dat sommige beginnende cachers snel Premium Member worden (wat natuurlijk goed is) en dan gelijk multi's gaan lopen met een hoge Difficulty (waarbij je beter eerst meer ervaring moet op doen of in een groepje moet meelopen met ervaren cachers).
haakmeer Geplaatst 16 april 2012 Geplaatst 16 april 2012 Als ik de voorgaande reacties lees merk ik dat men voorbij gaat aan mijn reden om een cache PM te maken. Veel beginnende cachers weten niet dat een cache een moeilijkheidsgraad heeft of negeren deze. Premium Member geeft geen garantie dat de cacher ervaren is, alleen maar dat ie een bijdrag heeft gestort. Er zijn genoeg beginnende cachers die meteen PM worden maar bijna geen cache gevonden hebben. In het veld heb ik zelfs aan eenkeer een PM cacher, die al 4 jaar aan het cachen was met meer dan 1000 gevonden caches, moeten uitleggen wat projecteren was. Daar hadden ze nog nooit van gehoord.
meelhopper Geplaatst 16 april 2012 Auteur Geplaatst 16 april 2012 In het veld heb ik zelfs aan eenkeer een PM cacher, die al 4 jaar aan het cachen was met meer dan 1000 gevonden caches, moeten uitleggen wat projecteren was. Daar hadden ze nog nooit van gehoord. Tja met 999 traditionals kan ik me dat voorstellen. Maar serieus, Als je een aantal multi's doet (hier in NL) zit er vast wel projecteren, dutch grid en/of stapeltellen bij. Maar eenieder beleeft het cachen op zijn eigen manier. Zo zoals het voor hem/haar voldoening geeft. Dat geld voor de cacher maar natuurlijk ook voor de cachelegger. Wat mij betreft; einde draadje. Bedankt voor alle bijdragen.
Aanbevolen berichten