Spring naar bijdragen

Nieuwe link pagina op geocaching.nl - Nu zelf linkjes toevoegen!


Geoman

Aanbevolen berichten

Na maanden weer eens een flinke uitbreiding van de geocaching.nl site. :beerchug: Naar ik hoop een welkome!

 

Geocaching Linkpagina

 

Het is nu o.m. mogelijk om in alle rubrieken zelf linkjes toe te voegen en linkjes te ´raten´.

Kijk bijvoorbeeld eens onder de rubriek ´Caches´en ontdek de mogelijkheden. De Nederlandse caches staan ingedeeld per provincie, de buitenlandse per land. In een oogopslag is te zien of anderen cachers een link - of in dit geval een cache - waarderen :D ...... of juist niet :(

 

Ook zijn er linkjes naar GPS gerelateerde software, keurig gesorteerd op OS en veel meer.

 

Ook te zien zijn de pagina´s ..

Wat is populair

Top rated

Top sites

Wat is nieuw

Random links .... en meer.

 

Dode linkjes zijn vanaf nu ook (bijna) voorbij daar het script twee maal per dag alles checked.

 

De aangemelde linkjes worden op dubbele aanmelding getest en door mij twee maal per dag gevalideerd. De rating word op dat moment ook aangepast.

 

Wat betreft de layout: Tja, niet mijn persoonlijke smaak maar wel in de geest van de .com style oftewel functioneel en vooral ....- zeer belangrijk - lekker snel. Wil niet zeggen dat alles af is. Hier en daar moeten nog wat pics toegevoegd worden om de boel wat ´op te leuken´

 

Ik hoop dat jullie de komende tijd flink wat linkjes gaan aanmelden om zo tot een volle database te komen waar we alle profijt van hebben.

 

Alvast bedankt!

 

Geoman

 

[i:post_uid0] Link aanmelden? Ga dan eerst naar de juiste rubriek. Klik dat op ´Een link aanmelden´ Vul alle velden in en submit. Klaar! [/i:post_uid0]

 

 

 

Edited By Geoman on mei 27 2002 at 22:26

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Bedankt  Kora!  :hehe:

 

Even niets te doen .... er moeten nog maar 150 Nederlandse caches worden toegevoegd..  :laugh:    Grapje hoor...

Komt vanzelf wel.

 

De eerste linkjes zijn al binnen. Bedankt Piet en Ad  :exclamation:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alleen kan ik de reguliere toegang niet vinden.

Klopt! Ga ik vanavond aanpassen. Wilde de forum bezoekers de primeur geven.  :hehe:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 115-1021646472

Een opmerking over de werking: Mijn voorkeur gaat er naar uit dat geopende linkjes in een nieuw scherm komen. Je moet nu altijd terug in de geschiedenis om naar de linkpagina terug te gaan.

 

Verder zal ik vandaag proberen om wat linkjes toe te voegen.

 

image

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 115-1021646472

Voordat iemand heel entousiast alle oude links of de complete geocaching.pagina.nl/ gaat invoeren het volgende: Het duurt nogal even voordat je toegevoegde link er bij staat. Het kan dus gebeuren dat je dubbel werk doet  . . .

 

Ik wacht daarom even met verder toevoegen totdat duidelijk is hoelang het duurt tot je link erbij staat. Dan kijk ik wel welke algemeen bekende links nog ontbreken.

 

image

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het duurt nogal even voordat je toegevoegde link er bij staat. Het kan dus gebeuren dat je dubbel werk doet  . . .

Zit een kansje in.... Zoals eerder vermeld gebeurt het updaten minimaal twee maal per dag. (07h00 19h00)

s´avonds meestal - handmatig - nog wat vaker.

 

Een idee is misschien dat iedereen eerst zijn eigen cache(s) aanmeld. Mits je dat wil natuurlijk. :hehe:

 

Zelf zal ik zo veel als mogelijk de linkjes van de oude pagina omzetten. Linkjes die daar niet bijstaan kunnen dus gepost worden.

 

Ook vandaag weer bedankt voor jullie nieuwe linkjes..  :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een opmerking over de werking: Mijn voorkeur gaat er naar uit dat geopende linkjes in een nieuw scherm komen. Je moet nu altijd terug in de geschiedenis om naar de linkpagina terug te gaan.

 

Verder zal ik vandaag proberen om wat linkjes toe te voegen.

Bedankt voor je linkjes. Ze staan erop!

 

Je voorkeur neem ik mee in de ontwikkeling. Gaat er zeker komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 115-1021646472

Nog even wat opmerkingen over de werking: Als er een foutmelding komt bij de invoer dan is deze niet te lezen. Donker groene tekst in donkergroene balk? Ik heb dus even gekeken naar de HTML-code van de pagina en las de foutmelding dat de URL langer was dan 75. Nu is mijn linkje met ID=57 dus langer . . .

 

Deze staat wel in de tekst maar een werkend linkje zou handiger zijn. HET idee ! is volgens mij toch wel een leuk linkje . . .

 

Verder heb ik geen email ontvangen van de plaatsing van de linkjes zoals gemeld wordt. Wel een email van een weigering van een dubbele link.

 

Ik hoop dat iedereen meewerkt aan het vullen van de database. Ga zo door webmasters :beerchug:

 

 

image

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb dus even gekeken naar de HTML-code van de pagina

Ik weet dat hier eigenlijk geen vragen mogen worden gesteld, maar ik ben op zoek naar de mogelijkheid de opmaakcodes van een internetpagina zichtbaar te maken, en het lukt me maar niet. In dit forum kan ik ze via QUOTE bekijken, maar dat is behelpen. Zou iemand het me kunnen uitleggen, of willen verwijzen naar een algemene mogelijkheid?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 115-1021646472
ik ben op zoek naar de mogelijkheid de opmaakcodes van een internetpagina zichtbaar te maken

De broncode bekijken gaat in IE gewoon via View-Source (NL: Beeld-Broncode) waarna Notepad (NL:Kladblok) gewoon het tekstdocument opent van de HTML-code.

 

Je kunt ook File-Save as (NL: Bestand-Opslaan als) doen waarna de pagina ergens op je harde schijf staat.

 

Ik weet niet of dit helpt. Weet je echt niets van het maken van HTML-pagina's dan moet je maar eens een programma zoeken die internetpagina's maakt. Ik gebruikte vroeger MS-frontpage maar ben nu geheel terug in het handmatig maken van pagina's. Tegenwoordig kun je met Word en Excel ook bestanden exporteren in HTML-code maar dat levert wel heel erg ingewikkelde code op die voor een beginner niet te volgen is.

 

Hier nog wat huiswerk: Hoe kan het dat mijn ondertekening in het midden staat?

 

 

image

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Stefanne,

hier kan ik verder mee aan de slag.

Toen ik eerder de weg via View-Source probeerde, kreeg ik de foutmelding dat de pagina te groot was voor Notepad.

Ik had dus gewoon moeten doorzetten naar WordPad.

In de veronderstelling dat er zoiets als een 'onderwaterscherm' zou bestaan, zocht ik elders, maar kon niets vinden.

Dat van die handtekening in het midden is inderdaad knap ingewikkeld!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...