Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Bij het cachen zonder papier kan je als hem gevonden hebt als dus danig markeren en eventueel een notitie bij voegen maar als ik later deze notitie wil bekijken kan ik nergens toegang vinden tot notities of andere opmerkingen die je kan maken m.b.t. de cache waar zou ik deze terug kunnen vinden

Geplaatst

als je weer een logpoging doet, kun je opnieuw een notitie toevoegen. De oude staat er dan nog. Tenminste, bij mij op de etrex 30 wel. En anders kun je natuurlijk als je thuis bent via de computer de txt-file uitlezen van de fieldnotes

Geplaatst

als je weer een logpoging doet, kun je opnieuw een notitie toevoegen. De oude staat er dan nog. Tenminste, bij mij op de etrex 30 wel. En anders kun je natuurlijk als je thuis bent via de computer de txt-file uitlezen van de fieldnotes

Bij een nieuwe notitie staat de oude er niet en waar akn ik ??fieldnotes vinden ??

Geplaatst

Fieldnotes kun je op de .com site vanaf je GPSr lezen. Wellicht moet je Premium Member zijn.

Ik hang de GPSr aan de computer met de USB kabel en via mijn profiel kan ik dan de fieldnotes uploaden.

Ik zet er nooit iets in maar het is wel handig als lijst om de gevonden caches te loggen.

Geplaatst

Bij het cachen zonder papier kan je als hem gevonden hebt als dus danig markeren en eventueel een notitie bij voegen maar als ik later deze notitie wil bekijken kan ik nergens toegang vinden tot notities of andere opmerkingen die je kan maken m.b.t. de cache waar zou ik deze terug kunnen vinden

Helaas zeg je er niet bij welk apparaat je hebt, maar mijn zesde zintuig voelt dat het een Garmin is. In dat geval zijn de field notes terug te vinden als een bestand met de naam geocache_visits.txt in de map \Garmin. Bij andere merken en bij smart- en aaiphones staan ze uiteraard op een andere locatie.

Garmin's (en Groundspeak's) idee van field notes is momenteel dat ze een steuntje in de rug bieden bij het online loggen, vandaar dat je de korte notities op geocaching.com kunt uploaden (via Your Profile > Field Notes > Upload My Field Notes). De geüploade field notes komen dan in een soort te-doen lijstje van nog te loggen caches te staan. Door een field note te openen kun je hem bewerken tot een leuk logje, waardoor hij van de lijst field notes verdwijnt en wordt bijgeschreven bij de gelogde caches.

Helaas - en ik meen tussen de regels door te lezen dat je die functionaliteit eigenlijk zoekt - is het (nog?) niet mogelijk om field notes onderweg op het apparaat zelf te lezen.

Geplaatst

Bedankt allemaal be wer heel wat wijzer ik van de field notes in your profile had ik nog nooit gehoord.

En ik zocht inderdad de mogelijkheid om onderweg de notities te lezen op m'n garmin gpsmap 62st

• 3 weeks later...
Geplaatst

Je zou van de geocache ook een extra waypoint kunnen maken. Daarin is onderweg ook een notitie te maken die je wel op het apparaat kunt teruglezen. Heel handig is het niet, maar het kan een oplossing zijn. Indien interesse kan ik probeen de stappen logisch neer te zetten.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...