Spring naar bijdragen

Microsoft Autoroute 2002

jow@n

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik vind de gps steeds leuker worden! Nu heb ik een laptop met Microsoft Autoroute 2002 (of 2003) erop. Daar zit kennelijk een mogelijkheid in om met GPS te werken. Als ik nu mijn Garmin eTrex Summit via een seriele kabel aan de laptop hang (met GARtrip en EasyGPS werkt dat perfect..) ziet dat programma de GPS niet.

Heeft iemand daar betere ervaringen mee en tips over?

Ik wil dat eventueel gebruiken om naar een startpunt toe te rijden.

En een Tom Tom heb ik nog niet. Die nieuwe van Medion via de Aldi schijnt tegen te vallen, hij brengt je alleen naar de straat maar niet naar een huisnummer.... Op de Laan van Meerdervoort schiet dat niet op....

Die laptop is ook van de aldi en die doet het perfect.

Groeten,

jow@n

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hallo PeKa,

Dat had ik al geprobeerd, maar daar kwam geen bruikbare oplossing uit, veel mensen bezig met een PDA en met Alturion.

Maar niemand met een notebook en het standaard aldi programma "Microsoft Autoroute 2002", welk programma intrinsiek wel de mogelijk heeft om met een GPS te communiceren.

Ik wil er mijn eTrex summit middels een seriële kabel aanhangen om zodoende naar startpunten te rijden van geocaches.

Dus als er nog anderen mee bezig zijn?

groeten,

jow@n

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi andemo,

Ik heb geen idee. Ik heb de GPS pas. Hoe zou ik hem moeten instellen om met Autoroute 2002 te kunnen werken? Bedoel je WGS84?

En wat bedoel je met autoroute werkt met een ander format?

Ik ben echt een newbie hoor.

Ik zal eerst even kijken naar de foutmelding in autoroute die ik krijg, dat helpt misschien meer.

Dank je wel voor je reactie.

jow@n

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij Geocaching maken we gebruik van het formaat hddd.mm.mmm. Dit kan je op je GPS vinden bij instellingen en dan eenheden (althans bij de garmin e trex).

Hier kom ik zo op terug. Om te communiceren moet je je gps instellen op NMEA/NMEA uit. Dit kan je vinden bij interface, dan serieel data formaat. Waarschijnlijk staat die op garmin, dit moet je dus veranderen in NMEA/NMEA uit. Als je dit egdaan hebt, werkt die als het goed is met autoroute 2002. Hij geeft dan je locatie aan en je zal merken dat het niet de gode locatie is. Hiervoor moet je dus dat formaat veranderen. Ga dus naar instellingen en dan naar eenheden en zet het formaat op hddd.ddddd. Nu zal hij de juiste locatie aangeven.

Zover ik tot nu heb kunnen uitvinden is het niet mogelik om in autoroute het formaat te veranderen. Wil je dus een geocach coördinaat invoeren, dan zal je het moeten omrekenen. Ik weet het niet zeker, maar dat is misschien mogelijk met het omreken programma van de bruine beren.

Hopelijk werkt dit, succes

Vergeet niet als je weer wil comminuceren met easy gps om NMEA/NMEA te veranderen in garmin. En als je op de plaats van bestemming bent en je wil de cache zoeken met je gps ontvanger, zet het formaat dan op hddd.mm.mmm, doe je dit niet, dan vind je de cache nooit van je leven.

Groet Andemo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om je GPS te kunnen gebruiken moet je bij Autoroute eerst een aparte GPS-plugin/driver installeren.

Die plugin / driver staat in de GPS map op de Autoroute CD en in de help van Autoroute vindt je wat je moet doen om 'm aan de praat te krijgen. (in Help zoek naar GPS )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...