Spring naar bijdragen

Te Koop: Garmin Gpsmap 60Csx


magelhaessuccessors

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Om maar even een vraag te stellen:

 

Als ik vergelijk tussen deze advertentie en die van BigBird

Wat zijn dan de verschillen?

Ik ben op zoek naar een leuke en nauwkeurige gps om mee te starten, maar wil nog niet meteen veel investeren.

Ik zal voorlopig veel met de fiets Zuid-Holland door gaan, vandaar dat ik graag wil weten of, en zo ja, wat er verder bijzit, bijvoorbeeld een bike-mount / fietshouder.

Voorlopig draai ik nog met mijn telefoon, alleen die is er natuurlijk niet voor gemaakt, dat merk je...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hetzelfde apparaat. Ik heb er geen fietssteun bij; wel een steun voor de voorruit. En ja, er zit ook een clip bij en batterijen en een CD en de originele verpakking. Het display is van meet af aan beschermd met een folie. Er zullen geen krassen onder zitten...

bewerkt door magelhaessuccessors
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De 60csx is een fantastische gps. Maar zonder kaart heb je er echt minder aan. Een kaart kan door deze mee te kopen, of openstreetmap te gebruiken. Deze laatste kost je zoveel geheugen dat er weinig in de 60csx kan. Blijft de optie van kaart meekopen of een nieuwe kaart kopen aantrekkelijk. Garmin support de 60csx niet meer (is wel door de meeste hier gezien als het beste apparaat wat Garmin ooit heeft uitgebracht), dus erg nieuwe kaarten (City navigator NT) kun je wel kopen maar zijn langzaam. Over de prijs mogen we op dit forum niet meepraten helaas. Steuntjes voor ruit, auto (loodvoetje) dan wel fiets zijn separaat te krijgen als je dat wilt via e-bay of gewoon op dit forum vragen. Ze gebruiken alle de zelfde basis-adapter welke op de gps moet.

De topo nl routeert niet maar is prima te gebruiken in het veld. Er is wel een optie om de topo nl te combineren met een wat oudere city navigator zodat je best of both worlds hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een kaart kan door deze mee te kopen, of openstreetmap te gebruiken. Deze laatste kost je zoveel geheugen dat er weinig in de 60csx kan.

dat probleem heb je ook met een Garmin kaart, sd kaartje lost het op

openfietsmap is echt een aanrader

bewerkt door Bolle1961
Link naar opmerking
Deel via andere websites

sd kaartje lost het op

Dat bedoel ik, een 60cxs van die leeftijd kan op die firmware 2 gieg sd kaart aan. Das niet voldoende voor openstreetmap.

Dat met een firmware update en een gelukkig gekozen comaptible 4 gieg sd kaart deze aan de praat te krijgen is, zou ik niet zomaar aan beginners willen aanbevelen.

Garmins compressie op eigen kaarten is ongeevenaard, ieder vergelijk gaat manko.

 

En eigenlijk zeg je het al: openfietsmap :eek: . Daar prop je niet nl, du, be, lu en een stuk frankrijk in voor een vlotte reis per auto, hahahhaaa.

bewerkt door thex
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...