Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo, als ik met mijn Legend HCx een cache opzoek, dan begint hij steeds opnieuw te rekenen waar ik heen moet.

Als ik even stil sta dan houdt het op, maar zodra ik ga lopen/ fietsen begint hij weer. De battarijen zijn nog lang niet leeg volgens de meter, met nieuwe en net opgeladen doet hij het ook.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Geplaatst

Ja, das kado.

Wellicht heb je de gps in de stand "routable over wegen" staan. Gaat ie iedere keer een weggetje zoeken naar je cache.

Als je je gps wilt gebruiken op het pijltje, moet je sticky to road (plakken op de weg) uitzetten en "route over wegen/paden" ook uitzetten. Dan houdt de GPS op de route steeds her te berekenen wanneer je je net iets teveel verplaatst hebt.

Geplaatst

Oké, bedankt!

De instellingen heb ik nu wel aangepast, al kon ik niet de optie "route over wegen en paden" vinden. Nu heb ik herbereken alleen op verzoek ingesteld ipv automatisch.

Weet je ook waar ik dat kan vinden?

Met deze GPS ben ik nog niet helemaal vertrouwd, de Etrex H was een stuk simpeler, maar kaarten ed zijn toch weer een sukje handiger.

Geplaatst

De HCx heb ik niet, maar alle garmins volgen min of meer zelfde stramien. Ergens in het settings menu (setup => routing) moet je de follow on road optie kunnen vinden. Bij de kaartinstellingen vind je ergens lock on road.

Geplaatst

Weet iemand hoe je hetzelfde probleem voor de Garmin GPSMap 60Cx oplost ?

M.a.w. waar precies kan ik die instellingen wijzigen ? Thnx alvast.

Geplaatst

Op dezelfde manier als bij de Legend HCx.

Voor lock on road (heb ik altijd uit), dit zet bij setup -> maps en dan het linker symbooltje (N met 4 pijltjes (kompas)). Daar staat onderaan de optie "Lock on road".

Bij menu -> routing heb ik de guidance method staan op "prompted". Iedere keer als je dan naar een punt navigeert krijg je dan de vraag hoe je wilt navigeren: "off road" of "follow road". Afhankelijk van de behoefte op dat moment kan ik dan kiezen of ik een rechte lijn krijg (geocaching) of via de weg gestuurd wordt (auto- of fietsnavigatie).

Geplaatst

Weet iemand hoe je hetzelfde probleem voor de Garmin GPSMap 60Cx oplost ?

M.a.w. waar precies kan ik die instellingen wijzigen ? Thnx alvast.

Nou, ik heb het van de 60csx, dus oo kde cx.

Bij de kaarftinstellingen, eerst kaart tonen, dan menu knop, cursor naar rechts, en dan menu kiezen (bovenin) waar de instelling in staat

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...