hermanusb Geplaatst 23 oktober 2011 Geplaatst 23 oktober 2011 Beste mensen. Ik heb al een aantal jaren de etrex legend HCx van garmin. En tijdens een opschoon actie is mijn software verdwenen. En omdat ik dat ding al een jaar of 3 niet gebruikt heb en de standaard software nergens kan vinden. ( 2 keer verhuisd ) zit ik met een groot probleem. Ik doel dus niet op mappen of kaarten. Ik heb de etrex op de pc aangesloten en mbv garmin de usb drivers geïnstalleerd. Maar welke software heb ik nu nodig om kaarten/mappen te laden tbv geocaching? Dus ik heb nodig de besturingssoftware om de hele bups te beheren. Wie kan me helpen?
StefandD Geplaatst 23 oktober 2011 Geplaatst 23 oktober 2011 Ik neem aan dat je de software op je pc bedoelt, die van de Legend zelf is zo niet weg te halen. Met Mapsource of BaseCamp kan je kaarten beheren en naar je gps sturen. Die kaarten moet je wel hebben, dus als je de originelen kwijt bent heb je waarschijnlijk pech en moet je ze opnieuw aanschaffen. Alternatief zou je OSM-kaarten kunnen gebruiken.
Waldio Geplaatst 23 oktober 2011 Geplaatst 23 oktober 2011 Dit doe je met MapSource of Basecamp. Een screencast over hoe je een OSM kaart in MapSource zet: Een tutorialserie over MapSource: http://waldio.geocacher.nl/categorie/mapsource/
hermanusb Geplaatst 23 oktober 2011 Auteur Geplaatst 23 oktober 2011 Het is dat mapsource prg. Die heb ik eerder gebruikt. Die heb ik gedownload maar dan zegt het systeem met update geen vorige versie gevonden Dat klopt want ik heb alles gewist. Dit prg onderhoud de communicatie met de etrex en wil ik opnieuw geinstalleerd zien te krijgen.
Fotogravinnetje Geplaatst 23 oktober 2011 Geplaatst 23 oktober 2011 Basecamp is in principe de opvolger van MapSource, als ik het goed heb. Die zou ook met je etrex moeten kunnen communiceren. Ik weet niet of je daarvoor ook eerst een cd met de full-versie voor moet hebben zoals bij MapSource
Miniatuur Geplaatst 23 oktober 2011 Geplaatst 23 oktober 2011 Het is dat mapsource prg. Die heb ik eerder gebruikt. Die heb ik gedownload maar dan zegt het systeem met update geen vorige versie gevonden Dat klopt want ik heb alles gewist. Dit prg onderhoud de communicatie met de etrex en wil ik opnieuw geinstalleerd zien te krijgen. Als je via de gratis download mapsource op je computer zet, moet het lukken. Zie volgende site: http://www.gps-info.nl/blog/2007/07/09/gratis-mapsource/ succes.
hermanusb Geplaatst 23 oktober 2011 Auteur Geplaatst 23 oktober 2011 Allemaal bedankt. Ik heb mapsource weer op mijn pc staan. Heb zelfs de eerste kaarten van mijn eigen omgeving erop gekregen. Ik kan nu voor het eerst weer ermee werken. Vannacht krijg ik uitleg over het invullen van de coördinaten. En dan kan ik deze week voor het eerst op jacht naar de schat.
Aanbevolen berichten