Spring naar bijdragen

Metingen Waypoints Magellan Explorist Gc

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik ben net begonnen om zelf wat cache's weg te leggen maar krijg moeilijk een goed coordinaat op de magellan. Eerst geeft hij aan dat dit het nulpunt is en wanneer ik dat controleer door de route een stukje te lopen zit er veel afwijking in. Nu hoorde ik dat Garmin een optie heeft om 200 metingen uit te voeren. Kan iemand mij vertellen of de explorist dat ook kan en zo ja hoe dat werkt.

Gr. Raymond

Geplaatst

Gewoon hem even op de grond neer leggen voor een paar minuten en dan waypoint invoeren.

Apparaat is erg gevoelig en gooit er snel een paar meter naast de coords.

Dan kan je ze controleren op google maps

En anders vragen of iemand hem in de buurt even wil proeflopen.

Maar naar mijn weten kan die geen 200 metingen uitvoeren

Geplaatst

Waarom niet?

Die neemt gewoon z'n Garmin 60CSx mee en laat de gpsr 2000x ofzo middelen.

Geplaatst

Waarom niet?

Die neemt gewoon z'n Garmin 60CSx mee en laat de gpsr 2000x ofzo middelen.

Ik neem aan dat 't Hopbelletje bedoelde dat de Explorist niet kan middelen...

Geplaatst

Neerleggen enzo dat doe idd. Het is dus het beste om dan te controleren en eventueel een nieuw waypoint aan te leggen? Eventueel herhalen tot je op het 0-punt uitkomt?

Geplaatst

Paar keer herhalen op verschillende dagen, verschillende tijdstippen, steeds gemeten wp noteren en dan de resultaten middelen. kom je waarschijnlijk behoorlijk precies uit

Geplaatst (bewerkt)

Het is als CO natuurlijk heerlijk om je cache precies op het nulpunt aan te kunnen geven. Maar hou je er wel rekening mee dat degene die jouw cache gaat zoeken hoogst waarschijnlijk óók met een afwijking in z'n GPS zit? Dus probeer 't zo secuur mogelijk, maar maak er geen halszaak van. Als je cache ergens onder bomen of tussen hoge gebouwen ligt, zou je er een extra hint aan kunnen wijden om de zoeker toch een beetje de goede kant uit te sturen. Zeker als de stash area uit duizend en één verstopplekjes bestaat, is dat waarschijnlijk wel een noodzakelijke toevoeging (en als er slechts een paar opties zijn, komt een beetje cacher er meestal wel uit :thumbup:).

Succes verder met het peilen.

Groet, Leo

bewerkt door LeoCache
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...