Spring naar bijdragen

Custom Waypoint Verwijderen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Hallo

Heb een poos geleden de waypoints veranderd binnen GSAK, en mijn GPS. Dat was de Vista HcX en werkte perfect. Maar nu heb ik ook een dakota en die gaat er niet goed mee om. Ik krijg de uitvoer vanuit GSAK niet als geocaches te zien in mijn dakota maar als waypoints. Ik weet ook wel hoe dat komt.

Dus nu wil ik GSAK weer in de oude settings krijgen met de waypoints. Hoe doe ik dat ZONDER GSAK opnieuw te moeten installeren.

Edit ; ik heb nu in File>Export>Mapsource File de settings op default teruggezet. Maar wil niet te veel experimenteren, geeft zo'n zooitje.

bewerkt door MacDD
ReizenReizen

Geplaatst

Ik geloof dat ik de vraag niet helemaal begrijp.

Ik ben best handig met GSAK (al zeg ik het zelf) en heb ook best wat ervaring met GPS systemenen (niet specifiek met de Dakota, maar wel met Oregon en etrex).

Het lijkt me dat je gsak niet opnieuw hoeft te installeren, maar de vraag iets duidelijker omschrijven kan misschien geen kwaad?!

Geplaatst

Ook ik snap geen fok (zeil voor de mast) van je vraag. Mijn caches stuur ik naar de GPS met de tab GPS de achtste van links op de bovenste GSAK regel. Daar kan je instellen hoe de gegevens naar welke GPSr moeten in dit geval dus als GPSr.

Geplaatst (bewerkt)

Zo, thuis, en niet op de Ipod, dan kan ik nu eindelijk het verhaal hervertalen.

Mbv de volgende link (klik) heb ik de iconen in GSAK en op mijn Vista HcX veranderd. het probleem is nu het volgende. Doodart ze ook in GSAK zijn veranderd levert het overzetten van caches vanuit GSAK naar mijn Dakota eeen zooitje in de iconen op. De overgezette caches zijn niet te zien als caches (dsu opzoekbaar onder menu caches van de dakota) maar enkel als waypoints (dus onder dat menu op de dakota).

Ik wil GSAK en mijn Vista weer in originele staat hebben, dus met de originele iconen en niet met mijn custom iconen.

Nu duidelijker?

Edit ; van SjefkeP die GarminExport macro gehad. Dan gaat alles goed over vanuit GSAK.

En de reden dat ik natuurlijk op de Vista wel die custom icons gebruikte was dat hij enkel het multi-icoon had, verder nix. Maar de dakota dus wel en daar loopt de boel in puin.

Ik gooide net bijv. een mysterie over naar de dakota via de originele manier, en die geeft dan een waypoint met een vlaggetje icoon.

bewerkt door MacDD
Geplaatst

Heb je al geprobeerd de GarminExport macro te gebruiken?

Heb je dan hetzelfde probleem?

Van deze Custom Groundspeak Icons had ik nog nooit gehoord. Op zich een interessant verhaal, maar ik moet zeggen dat ik met de Garmin Export macro al alle icoontjes krijg die mijn hartje begeert.

Geplaatst

Ik heb een Oregon, maar heb dat probleem niet als ik via gps de oregon selecteer en dan de database waar ik heenga in de GPS upload.

Heb dezelfde icoontjes die MacDD gebruikt wel geinstalleerd op de Etrex, maar dat kan je uitzetten.

Op de Oregon kun je ook direct de GPX van de pocketquery in de GPX directory zetten, weet niet of dat ook met de Dakota kan.

Let op! als je er een andere GPX bijzet met corrected waypoints en in de andere GPX staan ze ongecorrigeerd dat de Dakota/Oregon maar een van de 2 laat zien, kan dus lastig zijn

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...