De Wijngemachtigde Geplaatst 13 september 2011 Auteur Geplaatst 13 september 2011 Geweldig!! Prima idee. Ook wij hebben nog wel een coin in de kast liggen die nodig afgestofd mag worden. Nou hebben wij nog nooit meegedaan met zo'n race, maar wat wordt er, behalve het afstoffen en activeren van een coin nog meer van ons verwacht? Ik heb al een leuk tasje liggen die we aan de coin kunnen hangen om de lijst met gemeenten in te stoppen. Dat je je aanmeldt voor de race (vanaf 1 oktober), dat je je coin op tijd in een cache stopt (voor 1 januari) en dat je de listing van je coin zo maakt dat voor iedereen die hem tegenkomt duidelijk is dat het om een racecoin gaat en wat het doel van de race is (hier wordt vast nog wel door iemand een banner voor ontworpen). Verder zou ik er voor zorgen dat dat tasje niet te groot is, anders vallen er meteen een heleboel caches af omdat de coin met toebehoren er niet in past... Prima verwoord! Een tasje met alle gemeenten er in? Dat kan inderdaad groot uitvallen. Beter is het misschien om de kaart van Nederland bij de coinbeschrijving te plaatsen zodat daar al duidelijk wordt welke gemeenten wel en niet zijn aangedaan. Dit kaartje is in de maak en lijkt op het kaartje dat gebruikt werd voor de 12 provincien.
Helmine Geplaatst 13 september 2011 Geplaatst 13 september 2011 Bedankt voor de info en dat tasje zullen we wellicht dan toch maar aan een andere tb bevestigen.......
MatsRetep Geplaatst 15 september 2011 Geplaatst 15 september 2011 Dit leek me al gelijk een leuk idee, maar ik wou wel in stijl meedoen. Daarom heb ik een tijdje flink zitten zoeken, maar kon geen geschikte coin vinden. Daarom bij https://www.mypersonalgeocoin.de een eigen coin ontworpen, met het schild van mijn gemeente erop. de eenvoud van de coin maakt hem erg mooi, is het een idee dit als standaard aan te houden, alleen het wapen en plaats (gemeente) naam te veranderen. Contact op te nemen met de fabrikant, haar vragen of we voor meerdere coins in één bestelling een korting kunnen krijgen (of anders vragen of ze eindprijzen beschikbaar wil stellen) en de coins dan vanuit Nederland te versturen ? Het zou zelfs zonder verzendkosten kunnen als men ze niet vanuit de eigen gemeente laat starten ik wil dit wel opzetten
gotiniens Geplaatst 15 september 2011 Geplaatst 15 september 2011 de eenvoud van de coin maakt hem erg mooi, is het een idee dit als standaard aan te houden, alleen het wapen en plaats (gemeente) naam te veranderen. Contact op te nemen met de fabrikant, haar vragen of we voor meerdere coins in één bestelling een korting kunnen krijgen (of anders vragen of ze eindprijzen beschikbaar wil stellen) en de coins dan vanuit Nederland te versturen ? Het zou zelfs zonder verzendkosten kunnen als men ze niet vanuit de eigen gemeente laat starten ik wil dit wel opzetten Ik denk dat het wel mogelijk is om meerdere coins te bestellen met verschillend design. Maar degene ie dat natuurlijk alleen kan zeggen is het bedrijf zelf . Dus kan je het beste contact opnemen met het bedrijf hiervoor. Zij zullen je ook kunnen vertellen in welk formaat het ontwerp van de coin dan moet worden aangeleverd.
Fotogravinnetje Geplaatst 15 september 2011 Geplaatst 15 september 2011 Ik vind het een enorm leuk idee. Alleen heb ik nu al een andere coin geregeld (oke, die heb ik aangeboden gekregen, wat ik bijzonder lief vind van die persoon). En ik zit nu eenmaal met een behoorlijk beperkt budget (wat al de reden was dat ik die andere coin aangeboden kreeg). Ik zal dus niet hier aan mee kunnen doen. Maar iedereen die dat wel kan en wil: vooral doen! Als ik de middelen had, zou ik ook meegedaan hebben
De Wijngemachtigde Geplaatst 15 september 2011 Auteur Geplaatst 15 september 2011 (bewerkt) Hoewel dit een leuk idee is om zo meer herkenbaarheid te krijgen voor wat betreft de Gemeenterace 2012 racecoins, is inmiddels elders ook een begin gemaakt voor een ontwerp voor een nieuwe Gemeenterace 2012 geocoin. Deze Gemeenterace gecoin zal waarschijnlijk niet al te groot zijn, rechthoekig en ook in veel microcaches passen (afhankelijk van de maat van de micro natuurlijk, en ook van de maat van het kaartje dat er waarschijnlijk via een kettinkje ook aangehangen kan worden). Of een kleiner formaat echt werkt om sneller van cache naar cache te gaan is nog de vraag, maar duidelijk is wel dat het een leuke coin gaat worden. Hopelijk ook tegen een schappelijke prijs. De bedoeling is dat deze coin ruim voor eind 2011 beschikbaar zal zijn, zodat de coin op tijd mee kan doen aan de race van volgend jaar. Nu oppert Matsretep het idee om de Personal geocoin te gebruiken om zo een soort van herkenbare Gemeenterace coin te hebben. Persoonlijk vond ik het al een aardig idee en had zelf al een ontwerpje gemaakt, zie hier: Geen idee wat de voorkeur heeft onder de deelnemers. Zullen we een kleine peiling houden onder de forumlezers om te zien welk idee de voorkeur heeft: 1. Een nieuwe, kleine, rechthoekige Gemeenterace 2012 geocoin die ook in micro's past, met algemene opdruk. 2. Een eigen gemeente-gerelateerde Personal Geocoin, die wat groter is van formaat, maar wel een unieke opdruk heeft. Ik zeg: ja. Dus ik zal de poll zo starten. 15 september 2011 bewerkt door De Wijngemachtigde
MatsRetep Geplaatst 15 september 2011 Geplaatst 15 september 2011 Ik heb even een korte mailwisseling gehad met. Mijn eerste idee was om via een formulier de coingegevens te verzamelen dan zelfde lettertype etc toe te passen er is ook een andere mogenlijkheid: men ontwerpt zelf de coin maar voltooit de bestelling niet wel kan men dan een voorbeeld opvragen - via dit voorbeeld kan ik dan de bestelling in één keer bestellen en de korting bewerkstellen ze worden dan in één pakket naar Nederland verzonden en ik vermoed dat de munt+verpakking tussen de 50-100 gram zit de verzendkosten bedragen dan 1,38 doe daar nog wat bij voor de envelop en adressticker (en de bijdrage verzendkosten vanuit Duitsland/aantal munten) dan denk ik dat we bij voldoende deelname 2 a 3 euro per coin kunnen besparen
De Wijngemachtigde Geplaatst 16 september 2011 Auteur Geplaatst 16 september 2011 Hieronder staat de voorlopige versie van de Gemeenterace 2012 geocoin, ontworpen door team van Stoffelen: De coin is vrij klein (4,5 x 1,0 cm), zou in een micro moeten passen, en rechts zie je een gaatje van 3 mm, waardoor een kettinkje gaat om een klein kaartje aan vast te maken. Er is nog niks bekend over wanneer de coin klaar kan zijn of hoeveel het moet gaan kosten, maar we konden de neiging niet weerstaan jullie op de hoogte te brengen van het ontwerp.
De Wijngemachtigde Geplaatst 16 september 2011 Auteur Geplaatst 16 september 2011 (bewerkt) [edit] computer doet raar, sorry. 16 september 2011 bewerkt door De Wijngemachtigde
wolojoli Geplaatst 16 september 2011 Geplaatst 16 september 2011 Al een schop na 4 minuten? Maar ik vind de coin wel leuk. We willen eigenlijk een andere op reis sturen, maar nu ga ik toch twijfelen...
GeoVlinder Geplaatst 17 september 2011 Geplaatst 17 september 2011 Is er op .com ook een topic over deze race?
GoudHaartje Geplaatst 17 september 2011 Geplaatst 17 september 2011 Ik heb even een korte mailwisseling gehad met. Mijn eerste idee was om via een formulier de coingegevens te verzamelen dan zelfde lettertype etc toe te passen er is ook een andere mogenlijkheid: men ontwerpt zelf de coin maar voltooit de bestelling niet wel kan men dan een voorbeeld opvragen - via dit voorbeeld kan ik dan de bestelling in één keer bestellen en de korting bewerkstellen ze worden dan in één pakket naar Nederland verzonden en ik vermoed dat de munt+verpakking tussen de 50-100 gram zit de verzendkosten bedragen dan 1,38 doe daar nog wat bij voor de envelop en adressticker (en de bijdrage verzendkosten vanuit Duitsland/aantal munten) dan denk ik dat we bij voldoende deelname 2 a 3 euro per coin kunnen besparen Heel goed idee. Wij zijn ons aan het beraden. Alvast bedankt voor de moeite.
De Wijngemachtigde Geplaatst 17 september 2011 Auteur Geplaatst 17 september 2011 Is er op .com ook een topic over deze race? Gaan we openen.
De Wijngemachtigde Geplaatst 17 september 2011 Auteur Geplaatst 17 september 2011 Vanaf heden is dit draadje verhuisd naar HIER. Vanzelfsprekend is het draadje op de buren ook actief.
Aanbevolen berichten