Spring naar bijdragen

(Digitaal) Zakboekje Met Eigen Logs/info


Luckybasterd

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Momenteel ben ik nieuw op dit forum.

Maar middels deze weg dan ook mijn eerste vraag.

(als ik niet op het goede tabblad post, sorry daarvoor dan)

 

Zelf ben ik al aardig aan het cachen geslagen en begin het steeds leuker te vinden.

Nu is het echter zo dat ik ook mijn eigen notities vast wil leggen.

Ik heb altijd een papieren logboekje opzak als ik aan het zoeken ben alleen nu wil ik dit ook digitaliseren.

Hoe kan ik dit het beste doen.

 

Ik lees meerdere dingen, zoals excel en GSAK maar wie heeft hier een mooi voorbeeld van of weet een goede/andere applicatie?

 

Wat ik dus wil "opschrijven" is o.a. de naam/gccode/datum/gevonden/omschrijving/ eigen notities/coordinaten etc..

Zelf heb ik nog een normaal account op gc.com (nog geen premium; volgt met de tijd wel denk ik) dus ik kan de GPX files niet inlezen.

De LOC kan dan wel maar is niet aanvullend genoeg...

Ik kan deze wel inlezen maar overschrijft hij dan niet de gegevens als ik ze opnieuw inlaad?

 

Dus ik zou graag enige ideeen opdoen om dit toch netjes digitaal te kunnen "bewaren"

 

Bas Clasquin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hallo Luckybastard,

 

Welkom op het forum.

 

Wil je de notities in het veld al digitaal vastleggen ? Dat kan op een aantal manieren:

- Als je een Oregon of Dakota (en misschien kan het ook wel bij andere toestellen) hebt, dan kun je bij het loggen van de cache een field-note plaatsen. Deze worden opgeslagen in het geocache-visits bestand.

- Ik gebruik zelf een Ipod-touch met de Geosphere-app. Ook daarin kun je field-notes opslaan. Ook andere apps voor mobiele telefoons bieden die mogelijkheid.

 

Thuis heb ik een tijdje een excelsheet bijgehouden, maar eigenlijk is GSAK, in combinatie met een premiummembership, daarbij toch veel handiger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...